شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#جنوب تهران#قدیمی#شهردار

نقش زندگی بر دیوارهای نعمت‌آباد | اجرای طرح کوچه دوستی در جنوب تهران

شهردار منطقه ۱۹ تهران از هویت‌بخشی به بافت قدیمی محله نعمت‌آباد با اجرای طرح «کوچه دوستی» در معابر این محله خبر داد.

منطقه 19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹ تهران، علی توکلی با اشاره به اولویت اجرای این طرح در محلات دارای بافت قدیمی و برخورداری از ویژگی‌های خاص هویت فرهنگی و اجتماعی، تعلق محله ای و شرایط بصری اضافه کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی این طرح در کوچه سرو آغاز شده است و در گام بعدی نیز پس از تأیید طرح نهایی در در کوچه شهید اژدر سرابی اجرا خواهد شد. 

توکلی افزود: به منظور اجرای این طرح، کوچه‌های پیشنهادی پس از تأیید، وارد فاز فراخوان و اطلاع‌رسانی عمـــومی در محله و کسب نظرات و ایده‌های هنرمندان و شهروندان آن محله توسط تسهیل‌گر اجتماعی شدند. در نهایت نیز بهترین طرح‌های اداره کل امور بانوان، از سوی اداره زیباسازی منطقه بر اساس شیوه‌نامه اجرایی پالت رنگی شهر تهران و با مشارکت خانواده‌های ساکن در محله اجرا می‌شود.

او گسترش ﺗﻌﺎﻣﻼت اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ، جلب ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻓﻌﺎل ﻃﯿﻒ‌ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ و ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ ﺷﻬﺮوﻧﺪان و سرزندگی و نشاط در استقبال از تهران ۱۴۰۰ را از اهداف اجرایی طرح کوچه دوستی عنوان کرد و گفت: این طرح ضمن هویت‌بخشی به کوچه‌های منطقه و ارتقای حس تعلق محله‌ای با خلاقیت و مشارکت شهروندان بویژه زنان وکودکان، اهمیت زیادی در هم‌افزایی برای رسیدن به توسعه محلی در یک نظام اجتماعی مطلوب دارد.