شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#کاهش نرخ#تربیت بدنی
اقلیتی در کشور عامدانه به دنبال کاهش نرخ مشارکت است / کلاه دولت را بی‌پر می‌کنند تا انتخابات را از رونق بیندازند/ حاضر هستند سید محمد خاتمی را برای ایجاد مشارکت مناسب تاییدصلاحیت کنند؟
مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اقلیتی در کشور عامدانه به دنبال کاهش نرخ مشارکت است / کلاه دولت را بی‌پر می‌کنند تا انتخابات را از رونق بیندازند/ حاضر هستند سید محمد خاتمی را برای ایجاد مشارکت مناسب تاییدصلاحیت کنند؟

رییس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات با بیان اینکه جریانی در کشور تعمدا به دنبال کاهش نرخ مشارکت در انتخابات است، گفت: نرخ مشارکت هرچه کمتر باشد به نفع بعضی جریان‌های سیاسی است.

اعتمادآنلاین| رییس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات با بیان این که جریانی در کشور تعمدا به دنبال کاهش نرخ مشارکت در انتخابات است، گفت: نرخ مشارکت هر چه کمتر باشد به نفع بعضی جریان‌های سیاسی است.

 

به گزارش اعتمادآنلاین؛ اگرچه همیشه درباره نرخ مشارکت و تاثیر آن در پیروزی یکی از دو جناح سیاسی آن بحث‌هایی وجود داشته است اما به گفته مصطفی‌هاشمی‌طبا، رییس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات سال گذشته اظهارات شفاف یکی از چهره‌های اصولگرا علم و تکیه آن‌ها را به این اهرم برای پیروزی نشان داد.

 

مصطفی‌هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره گفت: سال گذشته پیش از ایام انتخابات مجلس در اسفند 98 بود که آقای رسایی به صراحت عنوان کرد با نرخ مشارکت پایین اصولگرایان برنده انتخابات هستند.

 

وی با بیان این که اقلیتی در کشور به دنبال کاهش نرخ مشارکت از طرق مختلف است، افزود: تمام این فشارها و تبلیغات و دشنام‌ها به دولت برای بدبینی از نظام است چرا که مردم نظام را از دید دولت می‌بینند و با تخریب دولت در عمل مردم را به عدم مشارکت در انتخابات ترغیب می‌کنند.

 

هاشمی‌طبا همچنین خاطرنشان کرد: گروه‌هایی به صورت رسمی تلاش می کنند مشارکت کم شود و زمانی که دیگر دولت و رییس جمهور کلاه بی پر داشته باشند مردم هم می گویند چه دولتی چه انتخاباتی!

 

هاشمی‌طبا مساله بررسی صلاحیت‌ها و موضوع نظارت استصوابی را عاملی تاثیر گذار در تغییر نرخ مشارکت توصیف و تصریح کرد: مساله صلاحیت‌ها عامل دوم موثر در این نرخ است چرا که اگر قرار بر این باشد که دایره صلاحیت‌ها تنگ شود و هر ادمی و هر حزبی رد شود طبیعتا مشارکت کم می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز آقای خاتمی بخواهد کاندیدا شد صلاحیت تایید می شود یا ردصلاحیت؟

 

رییس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات با اشاره به نرخ پایین مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم گفت: در انتخابات مجلس مشارکت بسیار کم بود و در پایتخت به 20 درصد اگر رسید در حالی که اگر چهره‌های دیگری که نماینده افکار دیگر هستند نیز در عرصه رقابت وجود داشتند، مشارکت بالا می رفت.

 

چکیده گفت‌وگو با مصطفی‌هاشمی‌طبا

 

*عدم ای تلاش کنند مشارکت کم شود و تنها نمایندگان قشر خاصی به نهادهای تصمیم گیر بروند.

 

*آیا حاضر هستند برای مشارکت بالا سید محمد خاتمی را تایید صلاحیت کنند.

 

*گروه‌هایی به صورت رسمی تلاش می کنند مشارکت کم شود.

 

*تخریب دولت برای کاهش مشارکت در انتخابات است، زمانی که دیگر دولت و رییس جمهور کلاه بی‌پر داشته باشند مردم هم می گویند چه دولتی چه انتخاباتی!