شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ژاپن#چین#وزارت#وزارت دفاع

نگرانی ژاپن از بودجه دفاعی چین


نگرانی ژاپن از بودجه دفاعی چین

مقام‌های وزارت دفاع ژاپن می‌گویند نحوه افزایش مصارف دفاعی چین در سال میلادی جاری را با دقت زیر نظر خواهند گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان اچ کی، دولت چین در نشست سالانه کنگره ملی خلق که از روز جمعه آغاز شد، پیشنویس بودجه امسال را ارائه کرد.

بودجه مصارف دفاعی 8 / 6 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت و به حدود 209 میلیارد دلار رسانده شد که تقریبا چهار برابر بودجه دفاعی ژاپن برای سال مالی 2021 است که از ماه آوریل آغاز می شود.

مصارف دفاعی چین در حالی بیشتر شده است که دولت آن کشور به افزایش فعالیت های دریایی خود همچنان ادامه می دهد. کشتی های دولت چین مکررا وارد آب های سرزمینی ژاپن در اطراف جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی شده اند.

ژاپن این جزایر را در کنترل خود دارد اما چین و تایوان نیز مدعی مالکیت آنها هستند. دولت ژاپن این موضع را حفظ کرده است که از لحاظ تاریخی و قوانین بین المللی، جزایر سنکاکو بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین ژاپن هستند. به گفته دولت ژاپن، در قبال حق حاکمیت بر این جزایر، مسئله ای وجود ندارد که باید حل و فصل شود.

مقام های وزارت دفاع ژاپن می گویند هنوز مشخص نیست که چین چه نوع تجهیزاتی را در نظر دارد مستقر کند. آنها تصمیم دارند از طرف چینی بخواهند که از طریق گفت و گوها و تبادلات امنیتی، شفافیت را در این مورد بیشتر کند.

انتهای پیام/