شهر خبر
لایحه بودجه 1400 به شورای نگهبان ارسال شد

لایحه بودجه 1400 به شورای نگهبان ارسال شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400، گفت: بودجه به شورای نگهبان ارسال شد و در صورت ایرادات از سوی شورای نگهبان، در جلسه شنبه هفته آینده کمیسیون تلفیق رفع می‌شود تا گزارش کمیسیون در این خصوص یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

اعتمادآنلاین| سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400، گفت: بودجه به شورای نگهبان ارسال شد و در صورت ایرادات از سوی شورای نگهبان، در جلسه شنبه هفته آینده کمیسیون تلفیق رفع می شود.

 

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در نشست خبری امروز (یکشنبه، 17 اسفندماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بررسی بودجه 1400 در جلسه علنی شب گذشته به اتمام رسید، گفت: براساس تصمیم نمایندگان مقرر شد وزارت راه و شهرسازی از محل فروش املاک و اراضی به قیمت کارشناسی تا مبلغ 2 هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدارس در مجموعه‌های مسکن مهر و مناطق کم برخوردار قرار دهد.

 

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی افزود: 500 میلیارد تومان نیز برای احیای سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده و تاریخی اختصاص می یابد.

 

وی اضافه کرد: 32 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای احیای تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر و محروم تر در اختیار بانک‌های توسعه ای و تخصصی قرار می گیرد.

 

زارع با اشاره به قانون جهش تولید مسکن ادامه داد: براساس تصمیم مجلس بانک‌ها مکلف شدند 360 هزار میلیارد تومان از محل منابع شان برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر و 800 واحد مسکونی در شهرهای کوچک و متوسط پرداخت کند.

 

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، یادآور شد: مقرر شد 19 هزار و 300 میلیارد تومان از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها برای محرومیت زدایی در استان‌های مختلف کشور با توجه به طرح آمایش سرزمینی و شاخص‌های محرومیت زدایی توزیع شود.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400، با بیان اینکه 2500 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای محروم کل کشور از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها تخصیص یافت، ادامه داد: بودجه به شورای نگهبان ارسال شد و در صورت ایرادات از سوی شورای نگهبان، در جلسه شنبه هفته آینده کمیسیون تلفیق رفع می شود تا گزارش کمیسیون در این خصوص یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.