شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رزمایش#ارتش

رزمایش مشترک نیروهای نظامی روسیه و بلاروس در ماه جاری


رزمایش مشترک نیروهای نظامی روسیه و بلاروس در ماه جاری

وزارت دفاع روسیه از برگزاری دو مرحله مانور نظامی مشترک نیروهای هوابرد این کشور و نیروهای عملیات ویژه ارتش بلاروس در خاک دو کشور، طی ماه مارس (اسفند-فروردین ماه) خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای ویژه هوابرد روسی و نیروهای عملیات ویژه ارتش بلاروس در همین ماه مارس (اسفند و فروردین ماه) رزمایش مشترکی در خاک هر دو کشور برگزار خواهند کرد.

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، نخستین مانورهای تاکتیکی مشترک نیروهای نظامی روسیه و بلاروس در یک عملیات حفاظت از صلح از تاریخ 9 الی 20 ماه مارس (19 الی 30 اسفند ماه) در یک منطقه نظامی در استان اولیانوفسکی انجام می‌شود و در جریان این تمرینات مشترک، بیش از 400 نیروی نظامی روسی و حدود 100 واحد تجهیزات و فناوری‌های نظامی و از طرف بلاروس نیز 80 نیروی عملیات ویژه این کشور مشارکت خواهند داشت.

علاوه بر این، در این مانور نظامی، دو فروند بالگرد میگ-24 و شش فروند بالگرد نظامی ترابری متعلق به ناحیه نظامی مرکزی روسیه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.   

بر اساس این اطلاعات، دومین مانور تاکتیکی مشترک نیروهای نظامی دو کشور نیز از تاریخ 15 الی 27 ماه مارس (25 اسفند الی 4 فروردین ماه) در منطقه مینسک در خاک بلاروس برگزار خواهد شد. از طرف روسیه در این مانورها 90 نیروی نظامی از واحد هوابرد ناوگان دریای سیاه و بیش از 400 نیروی عملایت ویژه ارتش بلاروس و 100 واحد تجهیزات نظامی مشارکت خواهند داشت.

ضمن اینکه، روز جمعه اعلام شد که "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه و "ویکتور خرنین" همتای بلاروسی وی در خصوص ایجاد سه مرکز آموزشی برای آماده سازی مشترک نیروهای نظامی دو کشور به توافق رسیدند. این مراکز آموزش نظامی مشترک در استان نیژنی‌گوراد روسیه، منطقه کالینینگراد روسیه و در منطقه گرادنینسکی بلاروس مستقر خواهند بود.

انتهای پیام/