شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#قبال#وزیر خارجه#دمشق

سفر یک وزیر لبنانی به دمشق/ انتقاد فیصل المقداد از غرب در قبال آوارگان


سفر یک وزیر لبنانی به دمشق/ انتقاد فیصل المقداد از غرب در قبال آوارگان

وزیر خارجه سوریه در دیدار با وزیر امور اجتماعی و گردشگری لبنان ضمن تاکید بر استقبال دمشق از بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود به شدت از کشورهای غربی به سبب کارشکنی در بازگشت آوارگان به سوریه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)،«فیصل المقداد» در دیدار با «رمزی مشرفیه» وزیر امور اجتماعی و جهانگردی دولت پیشبرد امور در لبنان و هیات همراه وی تاکید کرد که دمشق از بازگشت تمامی پناهجویان به میهن استقبال و تدابیر لازم و تسهیلات مورد نیاز را برای تضمین بازگشت امن و شرایط خوب معیشتی آنان فراهم می‌سازد.

وی بیان کرد:  برخی کشورهای غربی با استفاده از ابزارهای گمراه کننده، مخدوش کردن حقایق و فشار به کشورهای میزبان پناهجویان، با این پرونده به شیوه سیاسی برخورد می‌کنند.

از سوی دیگر مشرفیه اعلام کرد که سفرش در تکمیل مباحث مطرح شده در نشست بازگشت آوارگان سوری در دمشق که چندی قبل برگزار شد، است.

وی افزود: این سفر با هدف ادامه هماهنگی مشترک انجام می‌شود. بازگردانیدن آوارگان سوری تلاش مستمر را طلب می‌کند و اینکه موانع موجود بر سر بازگشت آوارگان از بین برود.

این وزیر لبنانی بیان کرد: دولت لبنان در راستای رفع موانع بازگشت آوارگان سوری حرکت و تلاش می‌کند که غرب را قانع کند که به این روند کمک کنند.

مشرفیه تاکید کرد: دولت سوریه آمادگی کامل خود را برای پذیرایی از سوری‌ها اعلام کرده است و به دنبال بازگردانیدن آوارگان است و این موضع اصولی دمشق است. ما بیش از آنچه انتظار داشتیم از دولت سوریه در زمینه پرونده آوارگان مشاهده کرده‌ایم. دمشق در راستای از بین بردن موانع بر سر بازگشت آوارگان حرکت می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که گام‌های عملی در زمینه بازگشت آوارگان برداشته شود.

وزیر لبنانی تاکید کرد: تلاش‌های مشترک میان دو کشور جریان دارد و هماهنگی کاملی وجود دارد.

در لبنان بیش از یک میلیون پناهجوی سوری وجود دارد که از سوی کمیساریای امور پناه جویان سازمان ملل ثبت نام شده‌اند.

انتهای پیام/