شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای عالی#امنیت ملی#امام رضا

خدابخشی: ۴۲ هزار هسته جهادی در کشور وجود دارد


خدابخشی: 42 هزار هسته جهادی در کشور وجود دارد

عضو شورای عالی امنیت ملی در گردهمایی ملی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) از فعالیت ۴۲ هزار هسته جهادی در کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، هفتمین گردهمایی ملی و سالانه  استان‌ها و شهرستان‌های قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام در تاریخ های سه شنبه 12 و چهارشنبه 13 اسفندماه  با برگزاری پنج کارگاه آموزشی و با حضور اساتید مجرب به کار خود پایان داد.

عناوین این کارگاه شامل عناوین «از آرزو تا عمل» استاد اکبر رجبی، کارگاه «نظام مسائل و الگو‌های سند پیشرفت منطقه‌ای» استاد ملک‌زاده، کارگاه «روش‌های تعامل و جذب منابع» استادان، داوودی و برکوک، کارگاه «رسانه» استاد فرشاد مهدی‌پور و  کارگاه «اشتغال» استاد عبدالملکی بود.

همچنین در روز چهارشنبه و پس از پایان 2 روز کارگاه آموزشی  مراسم اختتامیه‌ای در سالن اجتماعات قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام با حضور  مسئولان استان‌ها و شهرستان‌ها این قرارگاه و پیشکسوتان عرصه جهاد و خدمت و خانواده‌ی معظم شهدای جهادی برگزار شد.

مهدی مسکنی، دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در این نشست با اشاره به اینکه از سال 97 قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی سه نقطه از ایران را فعال کردیم، گفت:  این مناطق کلات خراسان رضوی، آق قلا، سرپل ذهاب، سیستان و بلوچستان، چورام استان یاسوج بود.

وی افزود: در اردیبهشت 98، بر اساس تقسیم‌بندی که داشتیم، 10 استان نصیب ما شد تا کار جهادی انجام دهیم. تیم‌های مختلفی اقداماتی انجام دادند و در 42 شهرستان حضور یافتیم. در 5 عرصه مشکلات شهرستان را پیدا کردیم و کارگروه آسیب‌های اجتماعی، اشتغال، درمان، آموزش و عمران فعال شد و مسئله‌ها در حوزه کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم شدند.در حوزه رسانه و فعالیت رسانه‌ای، اشتغال، مدل پیشرفت، آسیب‌های اجتماعی و تأمین منابع کلاس‌هایی برای جهادگران برگزار شد.

سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی در ادامه این نشست گفت: در سیل سال گذشته خوزستان زمانی که دو جهادگران به شهادت رسیدند در محضر مردم و گروه‌های جهادی قسم یاد کردم تا روزی که این مسئولیت را دارم از پیگیری دست برندارم که شهدا و جانبازان و ایثارگران جهادی در قانون گنجانده شوند.

خدابخشی عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه این نشست گفت: ما نسبت به گروه‌های جهادی دین داریم. در یک دهه اخیر بردارهای متنوعی شروع شد که 40 سالگی انقلاب را زیر سؤال ببرند. در همین نقطه گفتمان جهادی به کمک امنیت ملی کشور آمد. در راستای تفکرات دشمن، خانواده در نظام جمهوری اسلامی تمام شده است. آنها معتقد بودند که کار جمهوری اسلامی تمام شده است و سال‌هاست در تلاش‌اند القاء کنند شکاف نسلی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی گفتمان عرصه‌های جهادی خودی نشان داد و در حال حاضر آمار هسته‌های جهادی از 10 هزار گروه به 42 هزار هسته گروه جهادی رسیده است، افزود: این هسته‌ها اگر با منشور مقام معظم رهبری همراه شوند، بزرگ‌تر از همه قدرت دارند و بزرگ‌تر خواهند شد. پیش‌بینی می‌کنیم تعداد هسته‌های جهادی به 200 هزار هسته جهادی در ایران برسد.

لازم به ذکر است در این مراسم  سردار حزنی، مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران درباره مشارکت در امر خدمت‌رسانی راهکارها و پیشگام بودن در عرصه محرومیت‌زدایی و  فعالیت‌های جهادی سخنرانی کرد.

امام رضا (ع) , گروه‌های جهادی , امام رضا (ع) , گروه‌های جهادی , امام رضا (ع) , گروه‌های جهادی ,

انتهای‌پیام/