درگیری طرفداران و مخالفان ترامپ در «منهتن»+تصاویر

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، طرفداران ترامپ بعد از ظهر جمعه به وقت محلی در خیابان پنجم « منهتن » نیویورک با به دست گرفتن پرچم‌هایی راهپیمایی کردند که بر روی آنها نوشته شده بود: «ترامپ ۲۰۲۴».

طرفداران ترامپ در راهپیمایی روز گذشته پرچم‌های زیادی با مضمون «ترامپ آمریکا را نجات می‌دهد»، حمل می‌کردند و انواع مختلفی از پرچم‌هایی در حمایت از رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در بین هواداران وی مشاهده می‌شد.

در یکی از تصاویری که از این مراسم منتشر شده است، طرفداران ترامپ در حالی دیده می‌شوند که پرچم بسیار بزرگی را به دست گرفته‌اند که در آن عکس «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شبیه به یک «اهریمن» نقاشی شده بود.

 

در جریان راهپیمایی روز جمعه، طرفداران ترامپ با مخالفان وی و اعضای جنبش چپ مستقل ضدنژادپرستی «آنتیفا» و طرفداران جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» درگیر شدند و در نهایت به بازداشت ۶ نفر ختم شد.

طبق این گزارش، ترامپ یکشنبه شب گذشته در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران، ایده تفکر به شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را آشکارا به سخره گرفت.

وی لیستی از دستاوردهای دوران ریاست‌جمهوری خود را ارائه داد و دوباره ادعاهای بدون سند و مدرک خود در خصوص پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را تکرار کرد و گفت:‌«چه کسی می‌داند؟ شاید تصمیم بگیرم برای بار سوم آنها را شکست دهم».

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ترامپ به همپیمانان خود گفته که به شدت در حال بررسی شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.

بلومبرگ گزارش کرده است که ظاهراً ترامپ به دنبال یک معاون جدید برای جایگزینی «مایک پنس» معاونش  است زیرا پنس، ترامپ را در پیشبرد ادعاهای تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ همراهی نکرده است.

از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) و تأیید «جو بایدن» بعنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا، ترامپ در مناسبات مختلف با زیرسؤال بردن فرایند شمارش آراء، ادعاهای تقلب گسترده در انتخابات را مطرح کرد ولی سند و مدرکی در این زمینه ارائه نکرد و دهها شکایت تیم حقوقی وی برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگاههای مختلف آمریکا به شکست منتهی شد.

سخنرانی‌های تحریک‌آمیز ترامپ، خشم طرفداران وی را برانگیخت تا جایی‌که در تاریخ ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

ترامپ در همین ارتباط و بابت «تحریک به شورش»، دومین بار مورد استیضاح قرار گرفت اما در دادگاه مجلس سنا مورد تبرئه قرار گرفت. پس از تبرئه ترامپ در جلسه دادگاه مجلس سنای آمریکا، رهبر اکثریت دموکرات و رهبر اقلیت جمهوری‌خواه این مجلس اذعان کردند وی در حقیقت گناهکار بود.

دونالد ترامپ در شرایطی توانست از این استیضاح به سلامت بیرون بیایید که وی پیشتر در زمان حضورش در ریاست جمهوری یک بار در رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» مورد استیضاح قرار گرفت اما این استیضاح هم در رای گیری سنا به تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ناکام ماند.