شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب#پوتین

پیام پوتین به رهبر انقلاب از طریق ولایتی

کدخبر: 397630
اقتصاد نیوز: پاسخ پوتین به پیام رهبر انقلاب که از طریق محمد باقر قالیباف به روسیه برده شده بود امروز تحویل علی اکبر ولایتی شد.

سفیر روسیه نامه رییس جمهور روسیه به رهبر انقلاب به علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری تحویل داد.

این نامه پاسخ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به پیام رهبری است که از سوی محمد باقر قالیباف به مسکو برده شده بود.

در آن سفر قالیباف این پیام را از طریق رئیس دومای روسیه به پوتین رساند اما امروز سفیر روسیه در ایران پاسخ پیام به ولایتی داده شد.

در سفر اخیر قالیباف به روسیه که به دعوت رئیس دومای این کشور انجام شد قالیباف حامل پیام رهبری نیز بود.  مشاوران قالیباف تلاش کردند سفر او به روسیه را با هدف انجام همین ماموریت بیان کنند اما حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در گفت و گوی تلویزیونی گفت:سفر آقای قالیباف به روسیه سفری کاری و به دعوت مسکو بود. بحث انتقال پیام هدف اصلی این سفر نبوده، بلکه به اهداف این سفر اضافه شده است.

پاسخ از طریق ولایتی به جای قالبیاف

امروز لوان جاگاریان سفیر روسیه  پاسخ پوتین رییس جمهور روسیه به پیام مقام معظم رهبری که چندی قبل توسط محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به وی ارائه شده بود،تحویل ولایتی داد.

اوبا ابراز خرسندی از روند رو به رشد و توسعه روابط  دو کشور گفت: تقویت و تحکیم روابط دو جانبه بین روسیه و ایران به قوام و تداوم مناسبات و همکاری‌های فیمابین انجامیده است و دو کشور قدم‌های موثری برای ارتقای مناسبات برداشته‌اند.

در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر توسعه همه جانبه روابط فی مابین در حوزه های دفاعی، نفتی، هسته ای، صنعتی، کشاورزی، توسعه تجارت و ... درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

 ولایتی نیز با بیان اینکه روابط ایران و روسیه راهبردی با حفظ احترام متقابل است،  به برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: مناسبات منطقه‌ای و تحولات پیرامونی، باعث همکاری و تعامل بیشتر تهران و مسکو شده است و رفت و آمد مقامات دو کشور در روند مناسبات و تقویت تعاملات حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که اقتضای روابط راهبردی، همکاری‌های موثر در حوزه بین الملل و در سطح منطقه ای است، افزود:  خوشبختانه همکاری‌های ایران و روسیه با کشور سوریه که به دعوت مقامات آن کشور صورت گرفت، کمک کرد تا در برابر دشمنان آن کشور که یک جنگ بین المللی را با حضور بیش از ۷۰ کشور تحمیل نموده بودند مقاومت کرده و پیروز گردد لذا این همکاری بین الملی بسیار موثر است.

ولایتی اضافه کرد: نمونه دیگر همکاری دو کشور در مناقشه ارمنستان و آذربایجان محقق گردید. شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که دو کشور می‌توانند با هماهنگی یکدیگر در عرصه‌های دیگر نیز حضور یافته و حتما ‌کماکان گسترش یافته و متنوع‌تر ادامه خواهد یافت.