شهر خبر

نقص فنی بار دیگر بوئینگ ۷۳۷ مکس را بر زمین نشاند+جزییات

به گزارشمنیبان، خبرگزاری رویترز امروز به نقل از بیانیه شرکت هواپیمایی امریکن خبر داد که یک فروند هواپیمای مسافربری ۷۳۷ مکس ساخت شرکت بوئینگ به علت نقص فنی احتمالی مجبور به فرود اضطراری شده است.

در این بیانیه آمده که بوئینگ ۷۳۷ مکس با ۹۵ مسافر و ۶ خدمه از میامی فلوریدا عازم فرودگاه نیوآرک ایالت نیوجرسی بود و پس از آنکه خلبان یکی از موتورها را به دلیل نقص فنی احتمالی خاموش کرد ناچار به فرود اضطراری شد و سالم بر زمین نشست.

در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹میلادی دو فروند از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس شرکت‌های هواپیمایی اتیوپیایی و اندونزیایی به دلیل نقص فنی سقوط کرده و صدها مسافر جان باختند. تا زمان بررسی دلایل و رفع نواقص فنی، این مدل از هواپیماهای بوئینگ به مدت ۲۰ ماه در سراسر جهان زمین گیر شده بود.

در بیانیه مذکور آمده که مشکل احتمالی مربوط به نشانگر فشار یا مقدار روغن موتور بوده و ارتباطی با سیستم هدایت خودکار امکس (MCAS) که منجر به سقوط هواپیماهای اتیوپیایی و اندونزیایی شده بود، ندارد.

شرکت هواپیمایی امریکن نخستین شرکت آمریکایی بود که پس از انتشار تائیدیه ایمنی بوئینگ از سوی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) پرواز این بخش از ناوگان خود را از سر گرفت.