شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#منابع

منابع عراقی اعلام کردند؛

کشف گور جمعی در موصل عراق

کشف گور جمعی در موصل عراق

منابع عراقی از کشف گور جمعی در استان نینوا در شمال غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صابرین نیوز از کشف یک گور دسته جمعی با دست کم ۲۰ جسد که احتمال می رود متعلق به ترکمن های شیعه باشد، در استان موصل عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ لشکر ۱۴ ارتش عراق رسماً اعلام کرد که اجساد ۲۰ شهروند را که گمان می رود از شیعیان ترکمن بوده و در زمان کنترل گروهک تروریستی داعش بر مناطق شمالی عراق، اعدام شدند، پیدا کرده است. 

رسانه های محلی در خبرهای تایید نشده از احتمال وجود حداقل ۷ گور دسته جمعی دیگر متعلق به شبک ها (از اقوام کرد) و نیز ترکمن های شیعه سخن به میان آورده اند.

این درحالی است که روز گذشته نیز ۱۶ اسکلت در استان موصل در چاهی در روستایی به نام خرابه زردپیدا و بیرون کشیده شد که در میان اجساد، اسکلت یک زن نیز به چشم می خورد.

گروه تروریستی  داعش در دهم ژوئن ۲۰۱۴ میلادی  با یورش به شهرهای غربی وشمالی عراق در مدت کوتاهی توانست استان های نینوا در شمال و الانبار در غرب این کشور را بطور کامل و بخش هایی از ۴ استان دیگر شامل کرکوک، صلاح الدین، دیالی و بابل را به اشغال خود در آورد و تا دروازه های بغداد نیز پیشروی کند.

این گروه در طول بیش از سه سال سیطره بر مناطق یاد شده هزاران تن از عراقی ها را به فجیع ترین شکل کشت که در این میان ترکمن های شیعه و پس از آن کردهای شبک و ایزدی ها هدف بیشترین قتل عام های صورت گرفته بودند.