شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

دولت و شهرداری به دنبال فشار بر مردم هستند!

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش بی‌رویه نرخ بلیت مترو و اتوبوس، گفت: دولت و شهرداری دست به‌دست هم دادند تا زندگی مردم را بیش از این تحت فشار قرار دهند.

راه و مسکن دولت و شهرداری به دنبال فشار بر مردم هستند!

اقبال شاکری در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: متاسفانه شاهد افزایش بی‌رویه نرخ بلیت مترو، اتوبوس و وسایل حمل‌ونقل عمومی در تهران به میزان ۳۵ درصد و همچنین عوارض ساختمانی تا ۹۰ درصد هستیم که به نظر می‌رسد دولت و شهرداری دست به‌دست هم دادند تا زندگی مردم را بیش از این تحت فشار قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معمولا نباید عوارض ساختمانی و نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی بالاتر از ۱۰ درصد باشد و این افزایش قیمت‌ها غیرقابل قبول است.

وی گفت: تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی بر اساس مصوبات گذشته مجلس و همچنین مصوبات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ باید انجام شود و سازمان امور استخدامی باید به این کار تسریع ببخشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در بازدیدی که از شهر زلزله زده سی سخت داشتیم، بافت فرسوده در آن شهر نمایان بود و همین موضوع هم در زلزله اخیر باعث تخریب خانه‌ها شد. این مسئله نشان می‌دهد غفلت بزرگی در ۷ سال اخیر در بخش مسکن رخ داده و خانه‌های مردم ویران شده است اما دولت هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهد.

شاکری تصریح کرد: از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که پرونده آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی را پیگیری و آن را به سازمان بازرسی ارجاع داده است، تشکر می‌کنم.

منبع: مهر