شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#واکسن

واکسن داخلی فرمولاسیون قابل اعتمادتری دارد| سلامت مردم خط قرمز مجلس است| مردم را تحت تاثیر عطش واکسن قرار ندهیم

واکسن داخلی فرمولاسیون قابل اعتمادتری دارد. سلامت مردم خط قرمز مجلس است. مردم را تحت تاثیر عطش واکسن قرار ندهیم. باید تا تولید انبوه واکسن داخلی، برای واردات واکسن خارجی از منابع معتبر و مطمئن، واکسن خریداری کنیم. این ها صبحت های زهرا شیخی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است.

واکسن داخلی فرمولاسیون قابل اعتمادتری دارد| سلامت مردم خط قرمز مجلس است| مردم را تحت تاثیر عطش واکسن قرار ندهیم

واکسن داخلی فرمولاسیون قابل اعتمادتری دارد. سلامت مردم خط قرمز مجلس است. مردم را تحت تاثیر عطش واکسن قرار ندهیم. باید تا تولید انبوه واکسن داخلی،  برای واردات واکسن خارجی از منابع معتبر و مطمئن، واکسن خریداری کنیم. این ها صبحت های زهرا شیخی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است.

زهرا شیخی درباره مطالبه مردم مبنی بر واکسیناسیون هرچه سریع‌تر و اینکه چه برنامه‌ای به منظور دخیل کردن بخش خصوصی برای واردات واکسن وجود دارد، اظهار کرد: با یک بیماری مواجه هستیم که رفتارهای مختلف و حتی بعضاً ناشناخته دارد و با وجود اینکه درمان قطعی هنوز برای آن نداریم، اما هنوز مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه حل مناسب برای کنترل آن، رفتارهای پیشگیرانه و رعایت اصول بهداشتی است.

 

شیخی تصریح کرد: پس مردم باید به این موضوع توجه کنند و بعضاً تحت تأثیر نیاز القائی و عطش به واکسن و خصوصاً ترغیب به واردات واکسن قرار نگیرند و باید تمام جوانب و شرایط را بسنجند، چراکه سلامت مردم خط قرمز مجلس است و همیشه و تحت هر شرایطی باید تمام جوانب موضوع را به دقت بررسی کنیم و بیش از هر چیزی خط اول کنترل بیماری را که پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی است در اولویت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایط تولید واکسن داخلی که فرمولاسیون مشخص و قابل اعتمادتری دارد هر چه زودتر فراهم شود و از ایجاد عطش نسنجیده برای واکسیناسیون پرهیز کنیم و تا ایجاد شرایط مناسب و تولید انبوه واکسن داخلی، برای واردات واکسن خارجی از منابع معتبر و مطمئن، واکسن خریداری و به افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و پرخطر هستند؛ تزریق شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: اما موظفم به عنوان یک پزشک و محقق تأکید کنم که بحث واکسیناسیون در تمام دنیا در حال تحقیق و بررسی و در مرحله کارآزمایی بالینی است و واکسیناسیون عمومی هنوز انجام نشده و این‌گونه نیست که واکسن‌های تولیدی تمام مراحل علمی خود را طی کرده و امتحان خود را پس داده باشند.

وی با بیان اینکه قطعاً باید زیرساخت‌های علمی مواجهه با این ویروس که یکی از آن‌ها واکسیناسیون است فراهم شود، گفت: تاکنون نیز این مهم در کشور با تلاش دانشمندان بزرگ و پشتوانه علمی و پژوهشی این محققان فراهم شده است، چرا که شرکت‌های مختلف داخلی همگام و حتی زودتر از سایر کشورها به این موفقیت دست پیدا کرده‌اند و مسئولان کشور هم در حال تلاش برای دستیابی به واردات واکسن مطمئن هستند.