به گزارش برنا، مهدی علی‌نژاد درحاشیه انتخابات فدراسیون اتومبیلرانی، اظهار داشت: این فدراسیون ١٣ ماه سرپرست داشت و ٣ سرپرست آمدند.

او توضیح داد: در مجمع قبلی نظراتم را اعلام کردم که در ابعاد قهرمانی و همگانی باید کارهای بیشتری انجام شود چرا که ظرفیت فدراسیون بالاتر از چیزی است که انجام شده است.

وی با تاکید بر اتحاد و همدلی برای توسعه این رشته یاداورشد : رقابت های قبل از انتخابات تمام شد و اگر اعضای خانواده کنار هم قرار نگیرند موفقیت حاصل نمی شود.

معاون وزبر ورزش و جوانان با اشاره به حواشی پیرامون این فدراسیون تصریح کرد: وزارت ورزش به عملکرد فدراسیون نظارت خواهد داشت و نبایو حاشیه های قبلی نباید تکرار شود.

او یاداورشد : بحث آموزش خیلی مهم است. از ظرفیت های بین المللی باید بیشتر استفاده کنیم و تورهای متعددی در ایران برگزار شود. موتور این فدراسیون باید با قدرت بیشتری کار کند.

 علی‌نژاد در حاشیه انتخابات فدراسیون، گفت: امروز انتخابات را توانستیم برگزار کنیم که انتخابات بسیار نزدیک بود و به دور دوم کشیده شد. من قبلا در مجمع سالیانه گفته بودم ظرفیت‌های این رشته مغفول مانده و از قوه به فعل تبدیل نشده که امیدوارم این کار را انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این رشته در بعد همگانی با آحاد مردم سر و کار دارد و در ورزش قهرمانی هم می‌تواند علاوه بر کسب مدال، درآمدزایی کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین خاطر نشان ساخت: رشته اتومبیلرانی و موتورسواری هم ابعاد قهرمانی و هم حرفه‌ای دارد. با برنامه‌ریزی بهتر امیدوارم شاهد روزهای خوب برای این رشته باشیم.

دکتر علی نژاد همچنین درباره اینکه برخی نامزدها خود را نماینده وزارت ورزش معرفی می‌کنند، تصریح کرد: من در ابتدای جلسه قبل از صحبت‌های نامزدها تاکید کردم  که کاندیداهایی نداشتیم و هر کسی خودش را منتسب کرده این طور نیست. صحبت‌هایی شنیدیم و تعدادی از نامزدها این موضوع را مطرح کردند، ما هم گفتیم فقط به دنبال برگزاری سلامت مجمع هستیم و نامزدی نداشتیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید سال 99 را چگونه ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: سال 99 ویژه بود، به خاطر کرونا نمی‌توان آن را با هیچ سالی مقایسه کرد. ورزش ما در بعد همگانی و قهرمانی آسیب جدی دید اما تلاش کردیم این آسیب ها را به حداقل برسانیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ادامه داد: در بعد همگانی با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا شرایط بازگشایی باشگاه‌ها فراهم شد. روند بیمه‌های ورزشی افزایش خوبی داشت و نشان می‌داد مردم به ورزش بازگشته‌اند.

وی افزود : در بعد قهرمانی هم بیش از 20 لیگ قهرمانی را در رشته‌های مختلف برگزار و اردوها را از شهریورماه آغاز کردیم تا برای کسب سهمیه و حضور در المپیک دچار مشکل نشویم.

 علی نژاد ادامه داد : اینکه ورزش آسیب دید در آن شکی نیست اما تلاش کردیم جبران شود و امیدوارم این شرایط را پشت سر بگذاریم و در 6 ماه دوم بعد از واکسیناسیون شرایط خوبی داشته باشیم.