شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت‌الله سیستانی

دیدار تاریخی پاپ فرانسیس و آیت‌الله سیستانی

دیدار ۵۵ دقیقه‌ای رهبر کاتولیک‌های جهان و مرجع شیعیان، بدون حضور مقامات عراقی، پشت درهای بسته و بدون تشریفات برگزار شد. آیت‌الله سیستانی بر لزوم تلاش رهبران مذهبی و معنوی در جلوگیری از جنگ و فجایع انسانی تاکید کرد.

دیدار تاریخی پاپ فرانسیس و آیت‌الله سیستانی

پاپ فرانسیس در دومین روز سفر به عراق، به دیدار مرجع تقلید شیعیان رفت. خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دفتر ریاست جمهوری عراق، گزارش داده که سیستانی به شرط عدم حضور مسئولان عراقی، ملاقات با پاپ را پذیرفته بود.

آیت‌الله سیستانی تا کنون با هیچیک از نخست‌وزیران عراق دیدار نکرده و با مقامات دیگر نیز به ندرت دیداری رسمی داشته است. در تصاویر اندکی که از این ملاقات منتشر شده، چند کاردینال نیز در کنار پاپ دیده می‌شوند. دیدار پشت درهای بسته، بدون تشریفات معمول و بدون حضور روزنامه‌نگاران انجام گرفت. استقبال از پاپ و بدرقه او در این دیدار بر عهده حامد خفاف سخنگوی  دفتر سیستانی بود.

در بیانیه دفتر این مرجع مذهبی آمده که طرفین در باره "چالش‌های بزرگ بشریت در دوران حاضر" و لزوم پایبندی به ارزش‌های اخلاقی برای غلبه بر این چالش‌ها صحبت کرده‌اند.

به نوشته وبسایت "شفقنا" و به نقل از بیانیه، آیت‌الله سیستانی در باره بی‌عدالتی، ستم، فقر، آزار دینی و فکری، سرکوب آزادی‌های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی در کشورهای مختلف، جنگ‌ها و اقدامات خشونت‌بار، محاصره اقتصادی، آوارگی و دیگر مشکلات ملت‌های منطقه به ویژه ملت فلسطین صحبت کرده است.

 

منبع : عصرایران