شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#مسکو#مسئولیت#مجموعه

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو درباره نهاد‌های بازرگانی ایرانی در روسیه

سفارت جمهوری اسلامی ایران و بخش اقتصادی و بازرگانی آن؛ در هیچکدام از نهاد‌های بازرگانی ایرانی در روسیه از جمله شورای بازرگانان ایران در روسیه و مجموعه هولدینگ RICO؛ تصدی و مسئولیت اجرایی در انجام امور بازرگانی و تجاری و مناسبات مالی فی مابین تجار و افراد مشغول به فعالیت در آن‌ها ندارد.

خبرگزاری میزان -سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو درباره نهاد‌های بازرگانی ایرانی در روسیهر بیانیه‌ای صادر کرد.

با توجه به سؤالات مکرر تولید کنندگان و صادرکنندگان در ایران و نیز تماس‌های زیاد تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی در حوزه روسیه و اوراسیا درباره نهاد‌های بازرگانی ایرانی در روسیه و نحوه ارتباط و تعامل سفارت با نهاد‌های مذکور شامل:

۱) شورای بازرگانان ایرانی در روسیه
۲) مجموعه هولدینگ‌های تجاری RICO

جهت تنویر افکار عمومی تولید کنندگان و صادرکنندگان در ایران و تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی در حوزه روسیه و اوراسیا» به اطلاع می‌رساند: اول) سفارت جمهوری اسلامی ایران و بخش اقتصادی و بازرگانی آن در راستای انجام وظایف خود، بدنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو‌کشور ایران و روسیه است و به همین منظور حامی تمامی نهاد‌های بازرگانی ایرانی در روسیه از جمله شورای بازرگانان ایران در روسیه و مجموعه هولدینگ RICO که ریشه ایرانی داشته و در روسیه فعالیت دارند، می‌باشد. بنابر این سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه صرفا به ایفای نقش خود بعنوان ملجاء و پناه همه ایرانیان مقیم روسیه و از جمله تجار و بازرگانان ایرانی مقیم میپردازد.

دوم) سفارت جمهوری اسلامی ایران و بخش اقتصادی و بازرگانی آن؛ در هیچکدام از نهاد‌های بازرگانی ایرانی در روسیه از جمله شورای بازرگانان ایران در روسیه و مجموعه هولدینگ RICO؛ تصدی و مسئولیت اجرایی در انجام اموربازرگانی و تجاری و مناسبات مالی فی مابین تجار و افراد مشغول به فعالیت در آن‌ها ندارد.

سوم) بطور شفاف و رسمی اعلام می‌کند هیچکدام از نهاد‌های بازرگانی ایرانی در روسیه از جمله شورای بازرگانان ایران در روسیه و مجموعه هولدینگ‌های تجاری RICO متعلق به و یا وابسته به و یا تحت مدیریت سفارت جمهوری اسلامی ایران و بخش اقتصادی و بازرگانی آن نبوده و نیست.

چهارم) سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو از طرح‌ها و راهکار‌هایی که برای رفع موانع و مشکلات تجاری و گسترش اینگونه همکاری‌ها بین دو کشور می‌گردد استقبال می‌کند و کما فی السابق فضا را برای طرح و بررسی آن‌ها در نشست بین تجار فراهم می‌سازد.

پنجم) مسئولیت و عواقب و پیامد‌های حقوقی و مالی هرگونه انجام معاملات تجاری و یا مناسبات مالی و واگذاری سهام در نهاد‌های بازرگانی ایرانی در روسیه فقط بر عهده اعضای این نهاد‌ها می‌باشد و در صورت بروز هر گونه سوء جریان مالی و خدای ناکرده فریب و کلاهبرداری توسط برخی از اعضای نهاد‌های بازرگانی ایرانی در روسیه هیچ مسئولیتی بر عهده و متوجه سفارت جمهوری اسلامی ایران و بخش اقتصادی و بازرگانی آن نبوده و نخواهد بود.

ششم) توصیه و پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران و بخش اقتصادی و بازرگانی آن به تمامی نهاد‌های بازرگانی ایرانی در روسیه از جمله شورای بازرگانان ایران در روسیه و مجموعه هولدینگ‌های تجاری RICO این بوده و بطور رسمی تکرار میگردد، برای ایجاد حاشیه امن برای فعالیت افراد در این نهاد‌های بازرگانی ایرانی در روسیه میبایست نسبت به ارزیابی و شناخت اعضای فعال خود از طریق اخذ گواهی سوء پیشینه اشخاص حقیقی و حقوقی هم از مراجع ذیربط در ایران و هم مراجع ذیربط در روسیه اقدام شود.

هفتم) ساحت سفارت فراتر از آن است که وارد اختلافات گذشته و فعلی بین فعالان تجاری شود و همانند گذشته حامی تجارت ایران با روسیه و همه تجار است.

انتهای پیام/