شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#CFT#پالرمو

محسن رضایی:

در رسیدگی به FATF از از ‌منافع ملی عقب‌نشینی نمی‌کنیم

محسن رضایی نمایه

گروه استان‌ها ـ دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بحث پالرمو CFT مجمع کوچکترین عقب‌نشینی از ارزش‌های انقلاب و منافع ملی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، محسن رضایی شامگاه جمعه در دیدار با مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان اراک در مسجد الزهرا با اشاره به جایگاه والا رهبر به عنوان بالاترین مقام کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب یک بیانیه داده و از مردم درخواست کرده برخیزند و قیام کنند چرا که گام نخست انقلاب به پایان رسیده و گام دوم از دوسال پیش آغاز شده است.

وی افزود: شما در سطح جامعه و دولتمردان چه می بینید؟ آیا قیامی مشاهده می کنید؟ این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است، امام نخستین فراخوانی را در گام نخست داد و مردم قیام کردند و دومین فراخوانی را رهبر اعلام کردند که به پاخیزید و قیام کنید برای گام دوم انقلاب و رهبر انقلاب جزو قهرمانان مظلوم است در حالی شخص نخست مملکت هستند و قدرت دارند و بر این کشور رهبری می کنند و از خداوند متعال تداوم حضور ایشان را تا ظهور ولیعصر(عج) را می‌خواهیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بار دیگر باید روح تازه‌ای در کالبد ملت ایران دمیده شود و بار دیگر باید قیام کنیم و لبیک بگوییم که اگر این کار را انجام دهیم جان تازه ای می گیریم ولی زمانی که لبیک نگوییم به سمت سراشیبی می رویم.

رضایی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که چندین سال برای آن وقت گذاشته‌اند و روی تک تک کلمات آن وقت بسیاری صرف کرده‌اند و به راحتی و در همه جا قابل مطالعه است، ابتدا عنوان می‌کنند که در گام نخست انقلاب چه گذشت و چه دستاوردهایی داشتیم و علت نرسیدن به برخی از اهداف و دستاوردها چه چیزی بوده و علل آن را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم دستاوردها و پیشرفت‌های شگفت انگیز انقلاب را در این چهل سال بیان می‌کنند و از تاسیس جمهوری اسلامی، ایجاد امنیت، دفاع و ایستادن در مقابل قدرت‌های خارجی صحبت می‌کنند و اذعان دارند که ما بیش از این می توانستیم پیشرفت کنیم و علت عدم پیشرفت را چندین مسئله می دانند که هرگاه دلزدگی در انقلاب پیش آمده از رویگردانی مسئولان و عدم پایبندی آنها به ارزش های دینی و انقلابی است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در بخش دیگری از بیانیه دوم مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند که بسیاری از دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی نشات گرفته از حرکت های انقلابی و جهادی است و بدانید که اگر بی‌توجهی هایی به جریان انقلاب و شعارهای آن نبود بی شک کشور در راه رسیدن به آرمان های خود جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی کشور وجود نداشت.

رضایی ادامه داد: در حقیقت مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم پیشرفت ها، آسیب ها و علل آن را بیان می نمایند و در انتها هفت توصیه دارند که نخستین توصیه در باب علم و فناوری، دومین توصیه در باب اقتصاد است که باید اقتصاد را درست کرد، سومین توصیه در باب معنویت است و به همین ترتیب ادامه پیدا می کند.

وی بیان کرد: مطالعات نشان می دهد ۴۰ سال گذشته را ۲۰ ساله می توانستیم طی کنیم و ۲۰ سال فرصت سوزی شده و همانند این است که یک ساختمان را که ظرف ۳ سال قرار بوده ساخته شود در مدت ۶ تا ۷ سال ساخته شده و در این راستا مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود.

دبیر تشخیص مصلت نظام با بیان اینکه چرا باید فرصت‌سوزی اتفاق بی‌افتاد، گفت:اگر این فرصت سوزی های گذشته را حل نکنیم اکنون که دو سال است وارد گام دوم شده‌ایم همان مشکلات قبلی رخ نمی‌دهد و مشکلات زودتر برطرف می شوند و مردم کمتر اذیت شوند و باید این مسائل و مشکلات را حل کرد.

رضایی عنوان کرد: همان طور که رهبر انقلاب می‌فرمایید مشکل از مدیریت است و دولتمردان نباید از مردم فاصله بگیرند و سفره ای جدا از مردم داشته باشند و نباید در هیچ شرایطی از اخلاص فاصله گرفت و دروغ را وارد سیستم کشور کرد و مسئولان نباید وعده‌های پوچ و تو خالی به مردم بدهند زیرا با مشکلاتی همراه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم آسیب ها و علل ناکامی های گذشته را در گام دوم تکرار کنیم و برای عدم تکرار این فرصت ها و فرصت سوزی مردم و مسئولان باید یکی شوند و دولتمردان نباید وعده های تباه بدهند و در این شرایط سخت که مردم با مشکلات متعددی همچون گرانی و تورم مواجه هستند و اتفاقاتی که بر سر صنایع بزرگ استان آمده که جزو سرمایه های ملی هستند، باید همراه مردم برای پیشبرد کشور گام بردارند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مسئولان و دولتمردان باید مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند و اگر دولت قوی و کارآمد و پاسخگو باشد دوباره ملت ایران و صنایع احیا می شوند و ما جوانان تحصیل بسیاری داریم که اکنون بیکار هستند و از چه منابع عظیم و نقدینگی برخورداریم در حالی که کارآفرینان ما به سرمایه در گردش نیاز دارند و می توانند شیفت های خود را دو شیفت افزایش بدهند و اشتغال را دو برابر کنند.

رضایی ادامه داد: بورس را به راه انداختند و نتوانستند ورودی و خروجی آن را کنترل کنند و آسیب آن را مردم متوسط متحمل می شوند که بی شک این مسائل را پیگیری کردیم و با توکل بر خدا دست آنها را از کشور قطع خواهیم کرد و این مملکت مگر صاحب ندارد، مگر بچه‌های انقلاب مرده‌اند که مردم هر روز یک سیلی از گرانی بخورند نیروهای انقلابی همواره آماده اند و دست دزدان را از این مملکت کوتاه می کنند و نظامیون و قاسم سلیمانی ها در برابر حوادث سینه سپر می‌کنند و نمی‌گذارند گزندی به ملت ایران برسد.

وی تصریح کرد: یک عده‌ای در پستوهای جاسوسی نشستند و صنعت و کشاورزی ما را برهم می زنند شما مشاهده می کنید گندم و جو را از خارج از کشور خریداری می کنند به قیمت هر تن ۲۵۰ دلار ۴ هزار ۲۰۰تومانی خریداری می کنند که کیلویی هزار تومان برای آنها می افتد اما همین گندم و جو را به قیمت  ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می رسانند و در نتیجه وارد کنندگان گندم و جو روی کیلو ۳ الی ۴ هزار تومان سود می کنند در حالی که کود و وسایل و تجهیزات افزایش قیمت داشته اما گندم برای کشاورزان ۳ هزار تومان می افتد و با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان با کمترین سود می فروشند، چرا باید دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به کسی بدهید ۳ هزار تومان برای خود سود ببرد و تولیدکنندگان و کشاورزان هیچ سهمی نداشته باشند، حداقل باید گندم را به قیمت ۷ هزار تومان خریداری کنند و از خروج ارز جلوگیری می کرد.

در رسیدگی به FATF از  از ‌منافع ملی عقب‌نشینی نمی‌کنیم

دبیر تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: باید به حساب رانت خواران، واسطه گران و بازیگران سیاسی رسیدگی شود چرا که با وجود این آلودگی ها نمی‌توان به سمت گام دوم حرکت کرد و چون در این میان احساس خطر کردند می گویند نظامی ها در حال آمدن هستند و حق دارید بترسید زیرا یک پاکسازی در کشور باید صورت بگیرد.

رضایی با بیان اینکه چه بلایی سر این صنایعی که در خاورمیانه نمونه ندارند، آوردید؟ گفت: بخش از تجهیزات هسته ای در همین هپکو ساخته شده و شاید همین باعث شد چنین بلایی سر هپکو و آذرآب بیاورند و به همین منظور باید آنها را به صحنه آورد و نقدینگی را در تولید به کار ببرند وگرنه ممکن است گام دوم ۵۰ الی ۶۰ سال طول بکشد در حالی که در گام نخست نیز نباید ۴۰ سال طول می کشید و همان ۲۰ سال برای آن کافی بود و زمانی جمهوری اسلامی شکل گرفت و اقتدار خود را به دست آورد و مسائل موشکی ایران حل شد ولی در بحث اقتصاد دولت ها تنها وقت گذراندند و نتوانستند برای این بخش کاری انجام دهند و ما باید از گذشته درس بگیریم و از مردم تقاضا می کنم اجازه ندهیم اشتباهات گذشته در گام دوم انقلاب تکرار شود.

دبیر تشخیص مصلحت نظام افزود: ما نیازمند تشکیل یک دولت هستیم که ملت و مردم در کنار یکدیگر باشند  و در این وادی کسی به دنبال منفعت قوم و خویش خود نباشد، انقلاب و جنگ توسط جوانان غیور و توانمند اما گمنان این مرز و بوم پیروز شد و چه کسی مهدی باکری یا مهدی زین الدین را می شناخت؟ اکنون هزاران جوان ناشناس ولی قهرمانان بزرگی در این کشور هستند که بیکار هستند اما می توانند یک تحول ایجاد کنند و در همین راستا یک دولت کارآمد باید این جوانان را از سراسر کشور شناسایی کند و این منابع عظیم نیروی انسانی را وارد صحنه کند و در ادامه نقدینگی که باید به کمک تولید برود، وبال بازار شده است، ملت ما در سال ۱۴۰۰ می تواند یک لبیک عظیمی به رهبر انقلاب و گام دوم بگویند و دولتی که در سال آینده انتخاب می شود نخستین دولت گام دوم انقلاب است و بسیار مهم است زیرا هر ریلی که بگذارد گام دوم به همان سمت می رود.

رضایی بیان کرد: ملت ما در سال ۱۴۰۰ می تواند یک لبیک عظیمی به رهبر انقلاب و گام دوم بگویند و دولتی که در سال آینده انتخاب می شود نخستین دولت گام دوم انقلاب است و بسیار مهم است زیرا هر ریلی که بگذارد گام دوم به همان سمت می رود.

وی اضافه کرد: اگر ریل گذاری دولت گام دوم قوی، انقلابی و جهادی باشد دیگر در دهه های بعد اداره کشور سرعت بیشتری می‌گیرد و لبیک ما به مقام معظم رهبری این است که در سال ۱۴۰۰ با انتخاب شایسته خود به ایجاد یک دولت کارآمد و قوی کمک کنیم.

دبیر تشخیص مصلح نظام تصریح کرد: چرا همه تصمیم ها باید در تهران انجام شود در مسائل سیاسی و دفاعی درست اما اموری که مربوط به زندگی مردم خود آنها باید تصمیم بگیرند، پول های مردم استان مرکزی و همه استانها در بانک جمع می شود و بانک های می گویند مثلا ما بیشتر از ۵ میلیار تومان نمی توانیم وام بدهیم و اگر بخواهیم در استان مرکزی ۱۰ میلیارد وام بدهیم باید هیئت مدیره تصمیم بگیرد و بنابراین ۵۰ درصد پول مردم به جای اینکه سرمایه‌گذاری شود در بانک ها جمع می شود.

رضایی عنوان کرد: بدون هیچ صحبتی با دولتی ها، نماینده رهبری و مردم منطقه شروع به خصوصی‌سازی کرده‌اند و در تهران برای صنایع استان مرکزی تصمیم گرفته‌اند و چه کسی گفته کشور اینگونه باید اداره شود؟ 

وی ادامه داد: ما نیازمند یک تحول هستیم و هرگاه این تحول ها انجام شد همه به گام دوم رهبر انقلاب یک لبیک بزرگ گفته ایم و دوباره ملت ایران زنده می شوند و افسردگی ها و ناراحتی ها و طلاق ها که از تعداد ازدواج دارد پیشی می گیرد، از بین می رود.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه انتخابات یک راه قانونی برای قیام و لبیک به رهبر و گام دوم انقلاب است، گفت: در زمینه مصوبه مجلس و وجود اختلاف، رهبر مقداری از این اتفاقات ناراحت بودند و فرمودند قانون مجلس دقیقا عمل شود اما مجلس و دولت برای حل مسائل خود تا اردیبهشت ماه فرصت دارند که اگر به تعهدات خود عمل نکنند و تحریم ها را برندارند، قانون مجلس کاملا اجرا می شود.

منبع: تسنیم