شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کودکان#کرونا#تجهیزات#کووید

ترس پزشکان از درگیری شدید کودکان با کرونا

تصاویری دردناک از کودکان مبتلا به کرونا

عضو شورای سلامت کشور گفت: ترسی که همه پزشکان با آن مواجه­اند، اعلام عمومی درگیری کودکان در فاز دوم کووید ۱۹ است و این در حالیست که در کشور ما بیمارستان و تجهیزات لازم برای کودکان بسیار کم است.

به گزارش مشرق، مسعود ورمزیاری دبیر سابق شورای سیاست­گذاری سلامت سازمان، عضو شورای سلامت کشور و عضو پزشک­های صلیب سرخ، در برنامه « انعکاس » با موضوع رسانه، کووید ۱۹ و مشارکت اجتماعی اظهار کرد: با شیوع کرونا، رسانه جای خود را بیشتر از قبل باز کرد و با رشد کرونا، رسانه نیز رشد کرد اما هنوز جای پیشرفت دارد.

وی منع سلبریتی­ها از اظهارنظر درمورد کرونا را یک امر دستوری عنوان کرد و افزود: در این دوران شاهد اظهار نظرهایی عده ای غیر پزشک هستیم که ناراحت کننده و سیاسی است در حالی که اگر کسی در این حوزه تخصص ندارد، نباید اظهار نظر کند.

ورمزیاری سواد رسانه ای در جامعه را یک نیاز ضروری دانسته و تصریح کرد: میزان این شاخص حتی در میان تحصیل کرده ها هم کم  است و خیلی ها توان تشخیص درست یا نادرست بودن مطلب را ندارند.

این پزشک صلیب سرخ، ضمن اشاره به نداشتن مهارت استفاده از رسانه توسط « آقای دکتر نمکی»، افزود: در تمام دنیا شخصی به عنوان سخنگو که مهارت استفاده از رسانه را می داند، در رسانه صحبت می کند زیرا به کار بردن الفاظی که در ذهن مردم رسوخ می­کند و ابهت جایگاه شخص وزیر را زیر سؤال می برد، جایگاهی ندارد.

ورمزیاری دنیای آینده را دنیای با کرونا پیش بینی کرد و ادامه داد: کرونا یک اَبَر روند است و در مقابل اَبَر روندها هم نمی توان ایستاد و باید با آنها سازگار و همراه شد.

دبیر سابق شورای سیاست گذاری سازمان با اشاره به وارد شدن به فاز چهارم کووید ۱۹، بیان کرد: الان حتی یک نفر فوتی هم زیاد است.

ورمزیاری گفت: ترسی که همه پزشکان با آن مواجه­اند، اعلام عمومی درگیری کودکان در فاز دوم کووید ۱۹ است و این در حالی است که در کشور ما بیمارستان ها و تجهیزات لازم برای کودکان بسیار کم است و عملاً یک فاجعه بروز می­کند.

این عضو شورای سلامت کشور، آزمایش های مدام پی سی ار و سی تی اسکن های زیاد را  آسیب رسان دانست و افزود: در طول سالیان آینده با حجمی از سرطان مواجه می­شویم که این از تبعات سی تی اسکن های زیاد است.

ورمزیاری با بیان اینکه کرونا از تمام جهات رسانه ای شده، به خلأ بعد روانشناختی آن در دنیا و ایران اشاره کرد و ادامه داد: مردم به دنبال رسانه ای هستند که ثبات، دلسوزی، امید داشته باشد و به آنها اعتماد کند.

وی در پایان با تأکید بر حمایت بیشتر از حوزه سلامت و پزشکان در این شرایط اظهار کرد: جان آدمیان مهمتراز بعد سیاسی کروناست و افتخار، نجات دادن جان مردم است نه صرفاً تولید واکسن.

منبع: فارس