مجلس پاکستان به عمران خان رای اعتماد داد

 « عمران خان » نخست وزیر پاکستان که به دلیل موفقیت احزاب مخالف در مجلس سنا، با فشارهای زیادی از سوی مخالفین مواجه شده بود توانست بار دیگر از پارلمان (مجلس ملی) رای اعتماد بگیرد.

عمران‌خان پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات اخیر مجلس سنای پاکستان در سخنانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، جنبش دمکراتیک متشکل از احزاب مخالف دولت را به چالش فراخواند و گفت که وی در صورت عدم کسب رای اعتماد از مجلس ملی، دولت خود را منحل و به کرسی‌های اپوزیسیون خواهد پیوست.

نخست وزیر پاکستان امروز در حالی برای کسب رای اعتماد به مجلس ملی رفت که هیچیک از نمایندگان اپوزیسیون در مجلس حاضر نبودند.

پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد، «مولانا فضل الرحمان» رهبر جنبش دمکراتیک پاکستان که به همراه دیگر اعضای جناح مخالف همزمان با نشست امروز مجلس این کشور برای رای اعتماد به نخست وزیر، در شهر «سکهر» واقع در جنوب پاکستان گردهم آمده بودند، اعلام کرد: هیچیک از نمایندگان جناح مخالف در مجلس حضور نخواهد یافت و در حقیقت پیروزی اپوزیسیون بر رقیب حزب حاکم در انتخابات مجلس سنا، عدم صلاحیت دولت عمران خان را ثبات کرده است.

بر اساس قانون اساسی پاکستان، دولت و یا شخص نخست وزیر برای رای اعتماد از مجلس ملی که تعداد کرسی نمایندگان آن ۳۴۲ نفر است، باید ۱۷۲ رای موافق کسب کند. تعداد نمایندگان حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم پاکستان و سایر احزاب متحد در مجموع ۱۸۰ کرسی و تعداد کرسی‌های نمایندگان جناح مخالف ۱۶۰ است.