شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#بهزیستی

تزریق واکسن کرونا به بیش از هزار سالمند، معلول و مددکار آسایشگاه کهریزک


تزریق واکسن کرونا به بیش از هزار سالمند، معلول و مددکار آسایشگاه کهریزک

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تزریق واکسن کرونا به بیش از هزار سالمند، معلول و مددکار آسایشگاه کهریزک خبر داد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون مددجویان تحت پو ششش بهزیستی در مراکز نگهداری توانبخشی معلولان و سالمندان اظهار کرد: از یک هزار و 14 نفری که در آسایشگاه کهریزک نگهداری می‌شوند، 763 نفر مددجوی سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد 424 نفر سالمند و 329 نفر معلول جسمی - حرکتی هستند که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین 251 نفر از پرسنل آسایشگاه کهریزک نیز فرآیند تزریق واکسیناسیون خود را انجام داده‌اند ضمن اینکه بالغ بر یک هزار و 500 معلول، سالمند و پرسنل در آسایشگاه کهریزک باقیمانده‌اند که هنوز واکسن خود را دریافت نکردند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین در سایر استانها هنوز فرآیند تزریق واکسن کرونا آغاز نشده است و از وزارت بهداشت درخواست می‌شود در فرآیند تزریق واکسن کرونای مددجویان در مراکز تسریع داشته باشد. امیدواریم بنابر هماهنگی انجام شده تزریق واکسن به معلولان، سالمندان و پرسنل مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان تا پایان سال انجام بگیرد.

نفریه گفت: بالغ بر 77 هزار نفر از معلولان، سالمندان و پرسنل آنها در مراکز نگهداری هستند که باید تزریق واکسن کرونا برای آنها انجام بگیرد که امیدواریم این موضوع هر چه زودتر مورد توجه وزارت بهداشت قرار بگیرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: با اعلام ستاد ملی کرونا کادر درمان، معلولان، سالمندان و جانبازان در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند که امیدواریم با توجه به محموله‌هایی که اخیراً وارد کشور شده‌اند در ارتباط با واکسن این افراد تسریع صورت بگیرد. سالمندان به همراه پرسنل، بیماران و معلولان روانی مزمن همراه با پرسنل، و معلولان جسمی - حرکتی به همراه پرسنل در مراکز در فرآیند دریافت واکسن کرونا قرار خواهند گرفت.

وی همچنین از ابلاغ پروتکل‌های تزریق واکسن کرونا به تمام مراکز نگهداری اشاره کرد و افزود: در این رابطه به نظام مراقبتی بعد از تزریق تأکید شده است و این مورد توجه استانها قرار گرفته و مراکز سازمان بهزیستی آمادگی تزریق واکسن به گروه‌های مختلف را تا پایان سال دارد.

انتهای پیام/