شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#چین

دلیل نزدیک شدن روسیه و چین از دیدگاه نشریه آمریکایی نشنال اینترست

الکس تسویک روزنامه نگار آمریکایی در مقاله ای برای نشریه "نشنال اینترست"National) (Interest، دلایل چرخش سیاست روسیه به شرق را توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه نگار روابط نزدیک روسیه و چین را با این واقعیت توضیح می دهد که چرخش مسکو به شرق از نظر تاریخی واکنشی به اقدامات غرب بود که به عنوان "خیانت یا زورگویی" تلقی می شود.

سیاستمدار مشهور روس، بایدن را از تکرار اشتباهات اوباما در مورد روسیه بر حذر داشت
© Sputnik / Vladimir Trefilov

الکس تسویک به عنوان مثال، اظهارات نویسنده فئودور داستایوسکی، نویسنده مشهور روس را ذکر کرد که هشدار داده بود روسیه در صورت احیای خود پس از شکست در جنگ کریمه در اواسط قرن 19، به "ماهیت آسیایی روسیه " روی خواهد آورد چون امپراتوری مسیحی انگلیس با امپراتوری عثمانی وارد اتحاد شد.

این روزنامه نگار خاطرنشان کرد که در سال های اخیر ، مسکو و پکن همکاری نظامی و همچنین تعامل در زمینه اکتشافات فضایی را تشدید کرده اند. وی احتمال داد كه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  از همکاری با چین به عنوان حفاظت ژئوپلیتیک و داخلی در برابر مداخلات احتمالی غرب استفاده كند.

سیویک می نویسد: "از آنجایی که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا سیاستی را در قبال روسیه مطابق با تمدید اخیر پیمان استارت نو دنبال کند ، هدف مطلوب باید برقراری روابط مبتنی بر احترام متقابل بین دو کشور در سالهای آینده باشد.".

نویسنده مقاله از رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن خواست تا روابط دوجانبه برابر حقوق با روسیه در سطح دیپلماتیک برقرار کند. وی همچنین معتقد است که رهبر آمریكا باید با نگرش مسئولانه به سیاست خود در خاورمیانه برخورد كند.

تسویک به این نتیجه  می رسد که ایالات متحده و شرکای غربی باید مسئله  چگونگی جذب روسیه به همکاری را حل کنند و مسکو را به سمت نزدیک شدن به چین سوق ندهند.