شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بمباران

طی ساعات گذشته؛

خشم سعودی‌ها از پیشروی نیروهای یمنی/مأرب ۳۱ بار بمباران شد

خشم سعودی‌ها از پیشروی نیروهای یمنی/مأرب ۳۱ بار بمباران شد

جنگنده های ائتلاف سعودی که از پیشروی نیروهای یمنی در مأرب به خشم آمده اند، طی ساعات گذشته دست کم ۳۱ بار این استان را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اخبار الیمن، با پیشروی نیروهای مقاومت یمن در جبهه مأرب، جنگنده های ائتلاف سعودی بیش از پیش حملات هوایی خود را علیه مناطق مسکونی این استان شدت بخشیده اند.

منابع یمنی اعلام کردند که جنگنده های ائتلاف سعودی دست کم طی ساعات گذشته ۱۹ بار مناطق مختلف صرواح را بمباران کردند.

این جنگنده ها هم چنین ۷ بار منطقه مدغل و ۵ بار منطقه مجزر در استان مأرب را بمباران کردند. در جریان این حملات هوایی گسترده ائتلاف سعودی علیه استان مأرب، منازل غیر نظامیان یمنی ویران شد و خسارات گسترده ای برجای ماند.

جنگنده های ائتلاف سعودی هم چنین منطقه المرازیق واقع در بخش خب والشعف در استان الجوف و منطقه البقع در استان صعده را بمباران کردند.

این حملات گسترده ائتلاف سعودی علیه مناطق مسکونی استان مأرب در واقع، واکنشی به پیشروی های نیروهای یمنی در جبهه مأرب به شمار می رود. سعودی ها می کوشند از این طریق، شکست خود را در این جبهه جبران کنند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد شنبه (به وقت صنعاء) اعلام کرد پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب عربستان با ۲ فروند پهپاد هدف قرار گرفته است. وی در این باره گفت: «مواضع مهمی در پایگاه هوایی ملک خالد با دو فروند پهپاد صماد ۳ هدف قرار گرفت».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تأکید کرد که این حمله پهپادی در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوز علیه یمن صورت گرفته است. یحیی سریع روز جمعه نیز در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب عربستان با ۵ فروند پهپاد «قاصف k۲» هدف قرار گرفته است.

علاوه بر آن، نیروهای مقاومت یمن در محورهای مختلف جبهه مأرب در حال پیشروی بوده و لحظه به لحظه به آزاد سازی مرکز این شهر از دست اشغالگران متجاوز نزدیک می شوند.