شهر خبر

راهنمای سفر به بنتوتا، سریلانکا + تصاویر

راهنمای سفر به بنتوتا، سریلانکا + تصاویر

تورهای نوروزی 1400

 در سال‌های اخیر، سریلانکا به یکی از مقاصد محبوب گردشگریِ دنیا تبدیل شده است، به ویژه برای کسانی که به دنبال بازدید از مکانی ساحلی و لذت بردن ازتفریحات آبی هستند. سریلانکا کشوری سرسبز و ساحلی با معابد و تاریخی جذاب است. طبیعت‌گردی درجنگل‌های انبوه سریلانکا، بازدید از معابد و محوطه‌های باستانی، استراحت در ساحل، آفتاب‌گرفتن و هیجان تفریحات آبی مثل موج‌سواری با کایت، گردشگران زیادی را به این مناطق می‌کشاند.

سریلانکا 9 استان دارد که یادگار دوران استعمار انگلیس است. با اینکه این 9 استان همچنان در تقسیمات کشوریِ سریلانکا ذکر می‌شوند، اما برای اداره امور، کشور به 25 بخش تقسیم شده است. کلومبو، کندی و گال، توریستی‌ترین بخش‌های کشور هستند. در بخش گال، شهری وجود دارد به نام بنتوتا (Bentota)، شهری ساحلی که ردپای دوران استعمار را به خوبی در آن می‌بینید. شهر زیبایی که امروز یکی از مقاصد اصلی گردشگری ساحلی است. در این مطلب، می‌خواهیم همه اطلاعاتی را که برای سفر به بنتوتا لازم دارید با شما در میان بگذاریم. در این مطلب می‌خوانید:

  1. بنتوتا کجاست؟
  2. بهترین فصل سفر به بنتوتا چه زمانی است؟
  3. چطور به بنتوتا برسیم؟
  4. چطور در سطح شهر حرکت کنیم؟
  5. کجا اقامت داشته باشیم؟
  6. کجا، چه غذاهایی بخوریم؟
  7. به چه جاذبه‌هایی سر بزنیم؟
  8. کجا خرید کنیم؟

 

سریلانکا
منبع عکس: Booking.com

بنتوتا کجاست؟

بنتوتا شهری ساحلی در بخش گال و در استان جنوبی سریلانکا است. این شهر 65 کیلومتر با شهر کلومبو و 56 کیلومتر با شهر گال فاصله دارد.

12) wishcover journeys.jpg
منبع عکس: Wishcoverjourneys

بهترین فصل سفر به بنتوتا چه زمانی است؟

آب و هوای بنتوتا خیلی متغیر نیست. یعنی در کل سال، درجه حرارت تغییر چندانی ندارد. آب و هوای بنتوتا معمولا گرم و شرجی است. مشکل اما باران‌های فصلی و دریای متلاطم است. اگر زمان سفر خود را به دقت انتخاب نکرده باشید، احتمال اینکه با دریای متلاطم و باران‌های شدید روبه‌رو شوید زیاد است. فصل بارندگی در بخش‌های شمالی با بخش‌های جنوبی متفاوت است. بهترین زمان برای بازدید از بنتوتا از اوایل زمستان تا اواسط بهار است که فصل خشک مناطق جنوبی محسوب می‌شود.

بنتوتا
منبع عکس: Traveler's Isle

چطور به بنتوتا برسیم؟

نزدیک‌ترین فرودگاه بین‌المللی به بنتوتا، فرودگاه باندرانیکی است که اسمش را از بانویی می‌گیرد که اولین نخست‌وزیر زنِ سریلانکا و دنیا بوده است. این فرودگاه در شمال کلومبو قرار دارد و تا بنتوتا 110 کیلومتر فاصله دارد. در فرودگاه، هم تاکسی و هم اتوبوس هست که شما را مستقیم به بنتوتا می‌رساند. اما اگر به کلومبو بروید، می‌توانید از قطار هم استفاده کنید. فاصله فرودگاه تا کلومبو تقریبا 40 کیلومتر است. البته بنتوتا یک فرودگاه محلی هم دارد که پروازهای داخلی در آن انجام می‌شود.

بنتوتا
منبع عکس: Kasumedialab

چطور در سطح شهر حرکت کنیم؟

بنتوتا شهر کوچکی است و اگر با پیاده‌روی مشکلی نداشته باشید، می‌توانید پیاده به بسیاری از مقاصد بروید. اما اگر مسافت تا مقاصد مورد نظرتان زیاد است، می‌‌توانید از تاکسی یا سه‌چرخه‌هایی با نام توک‌توک استفاده کنید. نرخ تاکسی براساس مسافت و کیلومتری محاسبه می‌شود.

15)adventure.jpg
منبع عکس: Adventure

کجا اقامت داشته باشیم؟

بنتوتا یک شهر توریستی است و به همین دلیل اقامتگاه‌های بسیاری دارد که می‌توانید بر اساس موقعیت مکانی یا هزینه اقامت آنها را انتخاب کنید. در این بخش 5 هتلی که بازخوردهای خوبی در وبسایت‌های ارزیابی داشتند را به شما معرفی می‌کنیم.

Wunderbar Beach Hotel

این هتل 24 اتاق و یک بانگالو دارد که مجهز به تخت، سرویس بهداشتی خصوصی، سیستم سرمایش و گرمایش، پنکه سقفی و اینترنت هستند. به علاوه، هتل استخر، ساحل خصوصی، پارکینگ رایگان، خدمات پذیرایی در اتاق و پرستار بچه هم دارد و می‌توانید برای ترنسفر فرودگاهی با آنها هماهنگ شوید.

هتل های سریلانکا
منبع عکس: ShopandFly

Club Villa Bentota

این هتل 17 اتاق و یک سوئیت دارد. مینی‌بار، سیستم سرمایش و گرمایش، اینترنت رایگان،  استخر، خدمات پذیرایی در اتاق، پارکینگ رایگان و اسپا جزو خدماتی است که هتل ارائه می‌دهد. اگر اقامت شما در این هتل است می‌توانید از خدمات ترنسفر فرودگاهی هم بهره‌مند شوید.

سریلانکا
منبع عکس: Audley

Taj Bentota Hotel

تاج یک هتل 5 ستاره لوکس است که 160 اتاق دارد. سایر امکانات هتل شامل پارکینگ رایگان، اینترنت رایگان، استخر، اسپا، باشگاه ورزشی، بار، ساحل خصوصی، زمین تنیس و پرستار بچه است. اتاق‌های هتل همه مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش، تلویزیون، سرویس بهداشتی خصوصی، بالکن خصوصی، گاوصندوق و مینی‌بار هستند. این هتل تا ساحل مشهور بنتوتا فقط 5 دقیقه پیاده‌روی دارد.

سریلانکا
منبع عکس: Skyscrapercity

Centara Ceysand Resort

سنترا یک هتل زنجیره‌ای است که در کشورهای دیگر دنیا مانند چین و تایلند، هم اقامتگاه‌هایی دارد. برای ورود به این هتل باید سوار قایق شوید که تجربه خاصی را برای میهمانان فراهم می‌کند. این هتل هم جزو هتل‌های لوکس بنتوتا است و 165 اتاق و سوئیت دارد. امکانات هتل شامل اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان، باشگاه ورزشی، استخر، بار، ساحل خصوصی، برنامه‌های تفریحی و پرستار بچه است. اتاق‌ها هم مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش، خدمات پذیرایی در اتاق، بالکن خصوصی، مینی‌بار، تلویزیون، گاوصندوق و یخچال هستند.

سواحل سریلانکا
منبع عکس: Expedia

EKHO Surf Hotel

این هتل 71 اتاق با کیفیت، 26 اتاق لوکس و 1 سوئیت با جکوزی دارد. اگر به دنبال تعطیلات ساحلی هستید، هتل اکو با ساحل خصوصی و مجموعه‌ای از تفریحات آبی، مقصد مناسبی برای شما است. خدمات هتل شامل اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان، استخر، ساحل خصوصی، اسپا و ترنسفر فرودگاهی می‌شود. اتاق‌ها هم مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش، سرویس بهداشتی خصوصی، خدمات پذیرایی در اتاق، مینی‌‎بار، یخچال و تلوزیون هستند.

سریلانکا
منبع عکس: EKHOhotel

کجا چه غذاهایی بخوریم؟

یکی از بزرگترین لذت‌های سفر، امتحان کردنِ غذاهای محلی است و سریلانکا ترکیبی بی‌نظیر به شما نشان می‌دهد. فرهنگ سریلانکا از هند و آسیای شرقی بسیار تأثیر گرفته است و به همین دلیل غذاهای آسیایی و هندی زیادی در سریلانکا پیدا می‌کنید. به علاوه، به دلیل جزیره بودن، می‌توانید از غذاهای دریاییِ فوق‌العاده‌ای لذت ببرید. در این بخش چند رستوران با غذاهای جذاب را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر به دنبال غذاهای هندی هستید سری به Randholee یا Ballywood Masala بزنید. البته راندهولی جزو رستوران‌های تقریبا گران‌قیمت بنتوتا است. در منوی این رستوران‌ها، ترکیبی از غذاهای هندی را پیدا می‌‎کنید که به سبک سریلانکایی طبخ شده‌اند. البته می‌توانید انواع غذاهای دریایی را در منوی رستوران راندهولی و انواع غذاهای گیاهی و غیرگیاهی را در منوی رستوران بالیوود ماسالا پیدا کنید.

رستوران های سریلانکا
منبع عکس: Discover

رستوران دیگری که به شما پیشنهاد می‌کنیم، رستوران Bamboos Garden  است که ترکیبی از غذاهای هندی، سریلانکایی و دریایی است و خیلی گران‌قیمت نیست. رستوران فضای جذاب و غذاهای خوش‌طعمی دارد. در نهایت هم می‌توانید سری به Bentota rock beach restaurant بزنید و از انواع غذاهای سریلانکایی، دریایی و آسیایی آن لذت ببرید. این رستوران با فضای باز بیرونی و دکوراسیون داخلی‌اش، محیط رمانتیکی را برای میهمانان فراهم کرده است.

غذاهای سریلانکا
منبع عکس: Culturetrip

به چه جاذبه‌هایی سر بزنیم؟

جاذبه‌های بنتوتا کم نیستند. از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا تاریخی، هر چیزی که بخواهید در سریلانکا پیدا می‌کنید. در این بخش تعدادی از معروف‌ترین جاذبه‌های بنتوتا را با هم مرور می‌کنیم.

ساحل بنتوتا و ورزش‌های آبی

بدون شک یکی از جاذبه‌های اصلی بنتوتا، ساحل طلایی و ورزش‌های آبی هیجان‌انگیزش است. ساحل بنتوتا یکی از بهترین ساحل‌های سریلانکا است که به شن‌های طلایی و دریای آرام شهرت دارد. در محدوده ساحل انواع هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز ورزش‌های آبی را پیدا می‌کنید. می‌توانید در این نوار ساحلی تفریحاتی مانند جت‌اسکی سواری، بادموج‌سواری، اسکی روی آب، غواصی، موج‌سواری، قایق‌سواری با قایق پارویی و سافاری در رودخانه را امتحان کنید.

ساحل بنتوتا
منبع عکس: Holidify

معابد بودایی

معبد Kande Viharaya  و معبد Galapatha، معروف‌ترین معابد بنتوتا هستند. معبد کاندی ویهارا کمی خارج از شهر قرار دارد و به مجسمه بودای 40 متری‌اش شهرت دارد که از بالای تپه جلب توجه می‌کند. ساختمان معبد قدیمی است و از سنت معماری معابد قدیمی پیروی می‌کند. این معبد شامل بخش باستانی، اتاق مراقبه و کتابخانه است. معبد پر است از رنگ و نقاشی که وسط محیط سرسبز اطراف می‌درخشد. معبد گالاپاتا هم دست کمی از کاندی ویهارا ندارد. می‌گویند گالاپاتا را در قرن 12 میلادی ساخته‌اند. این معبد هم نقاشی‌های جذابی دارد و با مجسمه‌های بودا در حالت نشسته و خوابیده تزئین شده است.

سریلانکا
منبع عکس: Asian Wanderlust

Brief Gardens

بویس باوا، هنرمند برجسته سریلانکایی، این باغ را در مساحتی حدود 5 هکتار ساخته است. این باغ مجموعه‌ای از آثار هنری است که میان درختان زیبا قرار گرفته‌اند. این باغ نشانی از نبوغ هنری بویس باوا است. زمین باغ کنونی، درواقع میراثی از خانواده بویس بوده که هنرمند آن را بعد از 15 سال تلاش به شکل امروزی درآورده است.

باغ بویس باوا
منبع عکس: Itlcat

کجا خرید کنیم؟

بنتوتا موقعیت خرید خوبی ندارد، اما می‌توانید با سر زدن به بازار محلی بنتوتا محصولات مختلفی که به خصوص برای سوغات مناسب هستند تهیه کنید. قیمت‌های این مغازه‌ها تائیدشده هستند چون زیر نظر دولت فعالیت می‌کنند. البته فروشگاه‌های هتل‌ها هم انتخاب خوبی برای خرید و تهیه سوغات هستند. اکثر هتل‌های بنتوتا فروشگاه دارند. به علاوه، از آنجایی که زیورآلات سنگی یکی از محصولات بارز بنتوتا است، چندین مغازه فروش جواهرات در سطح شهر وجود دارند که می‌توانید برای خرید به آنها مراجعه کنید.

بنتوتا
منبع عکس: TripAdvisor

بنتوتا یکی از توریستی‌ترین شهرهای سریلانکا است. معمولا تورهایی که به مقصد سریلانکا برگزار می‌شوند، شامل بازدید از بنتوتا هم هستند. چه با تورهای سریلانکا سفر می‌کنید و چه مستقل، اگر به دنبال یک تعطیلات ساحلی هستید، بنتوتا مقصد ایده‌آل شما است.

تجربه مسافران ایرانی در سفر به سریلانکا

ویدئوی زیر دید بسیار خوبی از سریلانکا و تورهای مسافرتی آن به شما میدهد. این ویدئو توسط آقای ادریس بهرامپور از کاربران خوب و قدیمی لست سکند و در سفری که در زمستان سال 1398 به کشور سریلانکا داشته اند تهیه شده است.

تالیف: لست سکند