شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واشنگتن

هشدار درباره بهانه قرار دادن حمله به عین الاسد برای حمله مجدد به حشد شعبی


هشدار درباره بهانه قرار دادن حمله به عین الاسد برای حمله مجدد به حشد شعبی

یکی از تحلیلگران امور سیاسی عراقی درباره اینکه واشنگتن از حمله به عین الاسد به عنوان بهانه‌ای برای حملات مجدد به حشد شعبی سوء استفاده کند، هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «محمد کریم الساعدی» تحلیلگر امور سیاسی عراقی اعلام کرد: سکوت دولت در قبال جنایات آمریکا علیه حشد شعبی به مثابه دادن چراغ سبز به واشنگتن برای هدف قرار دادن مجدد مواضع حشد شعبی است.

وی افزود: آمریکا مطابق قبل به جنایات خود در هدف قرار دادن و حملات جدید به مواضع حشد شعبی ادامه خواهد داد و از حمله به پایگاه عین الاسد برای هدف قرار دادن مواضع حشد شعبی به عنوان بهانه استفاده خواهد کرد.

این تحلیلگر عراقی گفت: سکوت دولت عراق در قبال اقدامات آمریکا به مثابه چراغ  سبز به واشنگتن برای اجرای طرح‌هایش برای پایان دادن به حشد شعبی در عراق خواهد بود.

وی افزود: سکوت دولت توطئه‌ای برای هدف قرار دادن حشد شعبی است. «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق می‌تواند که طرف آمریکایی را به عدم حمله به مواضع حشد شعبی وادار کند و اینکه هیچ عملیاتی بدون اجازه بغداد از سوی آمریکایی‌ها انجام نشود.

عدم اجرای توافق بغداد و اربیل بهانه حملات ترکیه در شمال عراق

از سوی دیگر «محمد الشبکی» نماینده وابسته به ائتلاف فتح در پارلمان عراق اعلام کرد که ترکیه به بهانه عدم اجرای توافق اربیل و بغداد درباره بستن مقرهای «پ ک ک»، به حملات به شمال عراق ادامه می‌دهد.

وی افزود: ترک‌ها خواهان فشار بر حزب دموکرات کردستان عراق برای مقابله با «پ ک ک» و بستن مقرهای آنها هستند به ویژه که آنکارا به موفقیت بغداد و اربیل برای بستن این مقرها تکیه کرده است.

الشبکی بیان کرد: ترک‌ها به طور مستقیم پس از شکست توافق اربیل و بغداد و عدم استقرار نیروهای دولت مرکزی و بستن مراکز پ ک ک، وارد عمل شده‌اند و بدون موافقت بغداد و اربیل به حملات خود در شمال عراق ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/