شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا#اراک#سال گذشته

خسارت ۴۰ میلیارد ریالی کرونا به صنف قنادی اراک

به گفته رییس اتحادیه قنادان و بستنی‌فروشان اراک، شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون باعث خسارت ۴۰ میلیارد ریالی به اعضای این صنف در اراک شده است.

خسارت ۴۰ میلیارد ریالی کرونا به صنف قنادی اراک

به گزارش سلام نو، حسن شمس در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بررسی انجام شده، میزان فروش صنف قنادان اراک با شیوع کرونا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: ۷۰ درصد از شیرینی، آب میوه و بستی فروشان و نیز صاحبان کافی شاپ ها در اراک با شیوع کرونا دچار خسارت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش فروش در این بخش منجر به کم شدن درآمد، جبران نشدن هزینه‌ها و تعدیل تعدادی از نیروهای شاغل در این بخش شده است.

شمس افزود: شیوع کرونا باعث شده تا میزان استقبال مردم از خرید شیرینی کاهش چشمگیر یافته و این وضعیت برخی از صاحبان این صنف را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

وی اظهار داشت: اعضای این  صنف بیشترین همکاری را از اسفندماه سال گذشته تا کنون با مسئولان ستاد مقابله با شیوع ویروش کرونا داشته و تاکنون هیچ واحدی از این اتحادیه به دلیل مسائل بهداشتی تعطیل نشده است.

رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان اراک گفت: با وجود همکاری بیش از پیش اصناف این اتحادیه برای جلوگیری از شیوع کرونا، قول‌هایی که برای اعطای تسهیلات بانکی به آنان داده شد، عملی نشده است.

وی اظهار داشت: امید است در شب عید امسال قنادان با فروش مطلوب بتوانند بخشی از خسارت وارده در یک سال اخیر را جبران کنند.

۳۶۵ واحد صنفی در اتحادیه قنادان اراک شامل ۱۱۰ واحد قنادی، ۷۰ واحد آجیل، ۱۱۵ واحد آب میوه فروشی و ۷۰ کافی شاب فعال هستند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین مناطقی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد و به دنبال آن محدودیتهای در زمینه فعالیت اصناف در نظر گرفته شد.

بر اساس اعلام «سیما سادات‌لاری»سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۶۶۵ هزار و۱۰۳ نفر تا ۱۴ اسفند ۹۹ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده  و تعداد جان باختگان  این بیماری  نیز  به ۶۰ هزار و ۴۳۱  نفر رسیده است.