شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کنکور#سراسر کشور

آغاز کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته ۱۴۰۰ از صبح امروز

بنابر اعلام سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ از صبح امروز ۱۵ اسفند، در سراسر کشور آغاز شده است.

آغاز کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته ۱۴۰۰ از صبح امروز
به گزارش سلام نو، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هم اکنون «ساعت ۸:۳۰ جمعه ۱۵ اسفند» در سراسر کشور، در ۱۱۰ شهر و ۲۱۰ حوزه امتحانی آغاز شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: در این آزمون ۱۸۵ هزار و ۶۹ داوطلب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. ثبت نام این آزمون از ۲ تا ۱۲ آذر ماه صورت گرفته و در این کنکور به نسبت سال ۱۳۹۹ تعداد داوطلب شرکت کننده ۵ هزار و ۳۶۵ نفر افزایش داشته است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش توضیح داد: این آزمون با ۲۴۲ کد رشته امتحانی برگزار می‌شود. در سال ۹۹ آزمون دکتری در ۶۰ شهر برگزار شد که امسال بر تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی و جلوگیری از تردد بین شهری داوطلبان، افزوده شده است. 

به گفته‌ی این مقام مسئول، چینش صندلی‌ها برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با حفظ فاصله ۱ و نیم متر انجام شده و در استان خوزستان با شرایط قرمز کرونایی فاصله صندلی‌ها ۲ متر تعیین شده است. تمام فضاهای برگزاری آزمون سیستم تهویه هوا خواهند داشت و در جاهایی که امکان بازکردن در و پنچره برای تهویه هوا وجود دارد چینش صندلی انجام نشده است.  

زرین آمیزی گفت: در حوزه‌های برگزار آزمون نصب بنر و اطلاعیه‌هایی جهت هدایت داوطلبان به حوزه‌های امتحانی و رعایت الزامات بهداشتی نصب شده است.  

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش توضیح داد: علاوه بر ۵۲ داوطلب مبتلا به کرونا که اقدام به خود اظهاری کرده اند و آزمون آن‌ها در بیمارستان‌های محل آزمون آن‌ها برگزار می‌شود به حوزه‌های ابلاغ شده است که محل‌هایی جداگانه برای آزمون داوطلبانی که در روز آزمون دارای علائم مشکوک مثل سرما خوردگی هستند در نظر گرفته شود و این داوطلبان جدا از سایرین آزمون بدهند.  

زرین آمیزی بیان کرد: امروز از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح درب حوزه‌های امتحانی برای جلوگیری از تجمع و ازدحام باز بوده است. داوطلبان در جلسه ملزم به استفاده از ماسک شده اند.  

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: اگر داوطلبی نیاز به ماسک اضافه داشته باشد سازمان سنجش متناسب با نیاز هر حوزه ماسک تهیه کرده است، همچنین فاصله یک متر برای ورود داوطلبان به حوزه‌های امتحانی نیز رعایت شده است.  

سخنگوی سازمان سنجش توضیح داد: داوطلبان نگران سرد بودن فضای حوزه‌های امتحانی نباشند. به مسئولان برگزاری حوزه‌ها اعلام شده که متناسب با محل برگزاری آزمون زمینه ایجاد دمای مطلوب را فراهم کنند.  

زرین آمیزی توضیح داد: در بازرسی جهت ورود به سالن اصلی برای داوطلبان از گیت‌های بازرسی بدنی استفاده شد و بازرسان حوزه‌های فاصله یک متری با داوطلب را حفظ کرده اند.  

عوامل اجرایی برگزاری آزمون از ماسک و دستگش استفاده کرده اند. با هماهنگی وزارت بهداشت ناظرین بهداشتی که دارای کارت بهداشت هستند قبل، حین و بعد از آزمون در حوزه‌های حضور خواهند داشت و تمام موارد بهداشتی توسط این ناظران بهداشتی نظارت خواهد شد.