شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#ایالات متحده

اولویت های روسیه در روابط خود با آمریکا

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا در سخنرانی خود در باشگاه گفتگو و مباحثه KOSMOS-CLUB گفت واشنگتن و مسکو باید تلاش های خود را در تعدادی از زمینه ها متحد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف گفت: "منافع کشورهای ما این است که در مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا ، تروریسم ، گسترش سلاح های کشتار جمعی و تغییرات آب و هوایی ، و همچنین در زمینه اکتشافات مشترک فضایی و حفاظت از محیط زیست قطب شمال ، به تعامل بپردازند."

تحریم های جدید آمریکا و اتحادیه اروپا مصداق بارز دخالت در امور داخلی روسیه است
© Sputnik / Sergey Guneev

این دیپلمات روس تأکید کرد که مسکو انتظار دارد گفتگو در مورد "موضوعات منطقه ای" از جمله در خصوص سوریه ، افغانستان ، ایران ، شبه جزیره کره ، خاورمیانه ، آمریکای لاتین ، آسیا و آفریقا را تعمیق بخشد.

همچنین ، به گفته وی ، احیای زیرساخت کامل ارتباطات از طریق کانال دولتی ضروری است.

آنتونوف گفت: "ما به طور مكرر لیستی از گام های اولویت دار برای عادی سازی روابط دو جانبه را به طرف آمریكایی تقدیم كرده ایم. آنها مربوط به تأیید فرمول گورباچف- ریگان در مورد غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای بین كشورهای ما و عدم احتمال پیروزی در آن است. علاوه بر این ، تضمین های کتبی در خصوص عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر ، ایجاد تعامل برای اطمینان از امنیت سایبری ، مدرنیزه کردن توافق نامه جلوگیری از حوادث در دریاهای آزاد و در حریم هوایی بر فراز آنها می تواند مبادله شود."

سفیر روسیه یادآور شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برنامه گسترده ای از همکاری را در زمینه امنیت اطلاعاتی بین المللی پیشنهاد کرده است . این دیپلمات توضیح داد پیشنهاد پوتین هنوز "روی میز مذاکره باقی مانده است".

آنتونوف تأكید كرد: "سرانجام اینکه من دوست دارم كه سفارت روسیه در فضایی آرام و بدون تشدید اتنش  سیاسی  در درجه اول در زمینه صدور ویزا، كار كند.

سفیر روسیه در پایان گفت، مهمترین نکته این است که دولت جدید ایالات متحده از اراده سیاسی برخوردار باشد .