به گزارش برنا؛ به دنبال اتفاقات سی‌وسومین دوره مسابقات جهانی جودو در سال 2019، فدراسیون جهانی این رشته در تاریخ 27 شهریورماه سال 1398 جودو ایران را تعلیق کرد. تصمیمی که با اعتراض و شکایت فدراسیون جودو از فدراسیون جهانی به دادگاه حکمیت ورزش همراه شد و سرانجام پس از چندین بار تعویق در صدور رای این پرونده، دادگاه حکمیت ورزش رای خود را اعلام کرد.

محمد کیهان، کارشناس جودو، در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: نظر دادگاه CAS این است که آقای ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو، حق نداشته که کل ورزش جودوی ایران را تعلیق کند. از نظر CAS این اتفاق اصلا جایز نیست.

او افزود: طبیعتا فدراسیون جهانی هم از موضع خود کوتاه نمی‌آید. شاید بخواهد تنبیه کمتری را اعمال کند. فعلا نمی‌توان نظر داد باید ببینیم چه می‌شود اما فدراسیون جهانی فعلا به چالش کشیده شده است.

کیهان در پایان گفت: در این رابطه هم نباید خیلی نگاه منفی داشته باشیم به نظرم مسئولین ورزش کم برای این اتفاق تلاش نکردند. البته که وظیفه هر کسی است که وقتی مدعی چیزی شده از آن دفاع کند ما هم مدعی هستیم که کار خلاف نکردیم پس باید ثابت کنیم. 3