به گزارش پایگاه خبری نشان :

 همشهری آنلاین: به نقل از نیویورک تایمز، پس از آنکه دولت پیشین آمریکا گرگ خاکستری را از فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض نسل خارج کرد، شکارچیان ویسکانسین فرصت یافتند در مدت یک هفته این حیوان را شکار کنند. سهمیه این ایالت برای شکار گرگ فقط ۱۱۹ قلاده تعیین شده بود که در کمتر از سه روز یا ۶۰ ساعت تقریبا ۱۰۰ قلاده بیشتر (۸۲ درصد بیش از سهمیه) شکار شد.

به این ترتیب، مسئولان حیات وحش ویسکانسین به احتمال فراوان ناچار خواهند شد چهار روز زودتر مهلت یک هفته‌ای شکار را تمام کنند. برخی معتقدند دولت جو بایدن با در نظر گرفتن شرایط شکار گسترده گرگ‌های خاکستری تصمیم دولت پیشین را برای بیرون آوردن این گونه از فهرست جانوران در معرض خطر لغو کند. گفته می‌شود شکارچی‌ها با حمله همه‌جانبه سگ‌ها و کار گذاشتن انواع دام‌ها به وحشیانه‌ترین شکل ممکن گرگ‌ها را قتل عام کرده‌اند.

تا میانه‌های قرن بیستم تقریبا در ۴۸ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا هیچ نشانه‌ای از وجود و حضور گرگ خاکستری وجود نداشت اما به تدریج با محدود شدن شکار گرگ اوضاع بهتر شد. ماه اکتبر گذشته بود که دولت دانلد ترامپ تصمیم گرفت گرگ خاکستری را از فهرست گونه‌های در معرض خطر خارج کند و این اتفاق ژانویه امسال رخ داد. مسئولان فدرال هم برای هر ایالت سهمیه شکار گرگ مشخص کردند که سهم ویسکانسین ۱۱۹ قلاده بود.