شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

ساخت شهری جدید با پول رایج دوج‌کوین در تگزاس

به گزارش منیبان؛ همانطور که در گزارش رسمی اسپیس‌ایکس عنوان شده، ماسک پیش از این هم در مورد علاقه خود برای ادغام دهکده «بوکا چیکا» و شهر استاربیس با مقامات ایالتی صحبت کرده است. او طبق سنت همیشگی خود، در توییتر خود عنوان کرد که در حال ایجاد شهر استاربیس در تگزاس است. در ادامه، او به پروژه خود با هدف استعمار سیاره سرخ اشاره کرد و خاطرنشان کرد که شهر استاربیس مقدمه‌ پیشرفت‌های بیشتر محسوب می‌شود. همچنین او در در ادامه توییت خود جمله‌ «از آنجا به مریخ. و پس از آن به ستارگان» را عنوان کرد.

به گفته این سرمایه دار که در حال حاضر دومین فرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود، شهر استاربیس منطقه‌ای بسیار بزرگتر از بوکا چیکا را اشغال خواهد کرد و به مکان مناسبی برای پرتاب موشک‌های اسپیس ایکس و ساخت موشک‌های استاربیس تبدیل خواهد شد. دهکده بوکا چیکا مکانی است که شرکت اسپیس ایکس از سال ۲۰۱۴ آزمایش و تولید نمونه‌های اولیه موشک را در آن انجام می‌دهد.

ماسک در اظهارات خود برخی از ویژگی‌های شهر جدید را عنوان کرد و به گفته او در این شهر رمزارز «دوج‌کوین» رایج خواهد بود.

«ادی تریوینو» قاضی شهرستان کامرون، تگزاس تایید می‌کند که اسپیس ایکس اظهارت ایلان ماسک درباره ادغام بوکا چیکا و شهر استاربیس را به مقامات اطلاع داده است. این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان می‌کند که این شرکت باید از تمام اساسنامه‌های ایالتی پیروی کند و به هرگونه دادخواستی که علیه این شرکت صادر شود مطابق قانون رسیدگی خواهد شد.

با این وجود به نظر می‌رسد این میلیارد ۴۹ ساله برای ساخت پایگاه اصلی خود در تگزاس مصمم است. اسپیس‌ایکس همچنین یک مرکز آزمایش موشک در شهر «مک‌گرگور» دارد و در ادامه قصد دارد در «آستین، تگزاس» یک کارخانه تولیدی بسازد. با این وجود در ژوئیه سال ۲۰۲۰ اعلام شد که کارخانه بعدی تسلا در خارج از آستین ساخته خواهد شد.

در ماه دسامبر گذشته، ماسک تایید کرد که در حال انتقال از کالیفرنیا به تگزاس است. همچنین او همزمان تمام دارایی‌های خود در لس آنجلس را به حراج گذاشت تا پروژه استعمار مریخ را با سرعت بیشتری شروع کند.