شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن#جانبازان
از سوی بنیاد شهید اعلام شد

چه زمان واکسن به جانبازان شیمیایی و قطع نخایی می رسد

کدخبر: 397177
اقتصادنیوز : آمار تعدادی از والدین شهدا جانبازان قطع نخاعی و جانبازان شیمایی که برای واکسیناسیون نیاز فوری دارند در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته و بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا این واکسیناسیون را انجام می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ معاون رییس جمهوری و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت:‌ جانبازان قطع نخاعی، والدین شهدا و جانبازان شیمیایی بر اساس مصوبات وزارت بهداشت و درمان واکسیناسیون کرونا را دریافت می‌کنند و امتیاز خاصی برای این عزیزان درنظر گرفته نشده است.

سعید اوحدیرییس بنیاد شهید اعلام کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدا اعلام کرده بود که کادر درمان و سپس افراد دارای بیماری زمینه‌ای یعنی کسانی که آسیب پذیر بوده و ممکن است به دلیل ابتلا به کرونا شرایط خطرناکی داشته باشند، در اولویت دریافت واکسن خواهند بود.

رییس بنیاد شهید درباره تعداد ایثارگرانی که واجد شرایط واکسیناسیون هستند با بیان اینکه شمار افرادی که واکسن را دریافت می‌کنند به میزان واکسنی که وارد کشور می‌شود، بستگی دارد، افزود:‌ بیش از ۱۰ هزار جانباز شیمیایی، ‌حدود ۹ هزار قطع عضو که فوریت و نیاز به واکسیناسیون دارند اعلام شده و همچنین ۱۳۰ هزار والدین شهدا هم که در قید حیات هستند بر اساس پرونده پزشکی و نیاز فوری این عزیزان به واکسیناسیون تعدادی از آنان به وزارت بهداشت و درمان معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه جامعه ایثارگری هم در تمامی عرصه ها از خودگذشتگی نشان داده ه طور قطع بسیاری از آنها هم راضی به واکسیناسیون بدون در نظر گرفتن اولویت ها نیستند و بار دیگر هم در این امر از خود ایثار و فداکاری نشان می دهند.

طی روزهای گذشته در مرحله اول واکسیناسیون سراسری تعداد ۶۹۶ دوز واکسن کووید ۱۹ به جانبازان خوزستانی اختصاص یافت. در این مرحله جانبازان نخاعی در اولویت دریافت واکسن هستند و پس از آن جانبازان شیمیایی شدید، جانبازان نابینا، جانبازان چند عضو قطع و والدین دو شهید به بالا در این مرحله واکسن دریافت می‌کنند. این مرحله از تزریق واکسن در مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی حضرت امام خمینی (ره) اهواز انجام شد.