شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#مجلس
امید برای احیای برجام بوجود آمد
نماینده پیشین مجلس:

امید برای احیای برجام بوجود آمد

نماینده پیشین مجلس گفت: باید به مردم امید داده شود که به صندوق های رأی برگردند و در حقیقت منتخبان باید به وعده‌های خود پایبند باشند.

اعتمادآنلاین| نشست مجمع عمومی انجمن اسلامی امروز  با حضور علی شکوری راد و بهزاد نبوی برگزار شد. نجفقلی حبیبی در مقدمه این نشست به حضور پور شور مردم در انتخابات آینده تاکید کرد و گفت: در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم و قطعا انجمن اسلامی دانشگاه ها در این انتخابات فعالانه حضور پیدا خواهد کرد و از مردم می‌خواهد که حضور فعالانه در انتخابات .داشته باشند

 

در نشست مجمع عمومی انجمن اسلامی محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس، عنوان کرد: در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم هستیم. سال 92 مردم به کاندیدایی رای دادند که قول داد هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ زندگی مردم و بر همین اساس با 6 قدرت جهانی وارد گفت‌وگو شد. اما به دلیل رفتارهای ترامپ و خروج از برجام کشور که بنا بود به سمت آن حرکت کند، بازماند و وضع کنونی به وجود آمد. اما در حال حاضر امیدی برای احیای برجام بوجود آمده و دولت آینده بنا دارد که در چارچوب مذاکرات بین‌المللی حق مردم را محقق کند که چنین رئیس جمهوری نیازمند رأی حداکثری مردم است. 

 

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

 

*باید به مردم امید داده شود که به صندوق های رأی برگردند و در حقیقت منتخبان باید به وعده‌های خود پایبند باشند. حزب انجمن اسلامی دانشگاه ها اصولی را به عنوان راهبردها و برنامه راهنمای خود تصویب کرده که با تأسی از آن بنا داریم در انتخابات 1400 حضور موثر داشته باشیم. در واقع انجمن اسلامی دانشگاه ها در تکاپو است که با ظرفیت‌های علمی کشور و برنامه‌های کاربردی مردم را نسبت به انتخابات آینده امیدوار کند. 

 

*محور برنامه مذکور این است که دولت توانمند بر پایه ملت قدرتمند شکل بگیرد. در حال حاضر یکی از مشکلات عدم نقش‌آفرینی احزاب در سرنوشت سیاسی کشور است.

 

*ما در قالب نهاد اجماع ساز این همت را داریم که با هماهنگی و هم افزایی نقش موثری در انتخابات ایفا کنیم. در حقیقت جبهه اصلاحات تلاش می‌کند با صدای واحد و با بهره‌گیری از تجربیات تلخ گذشته اجازه تفرق را ندهد و به شکل موثر در این انتخابات حضور یابد.

 

*راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان این است که در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری مشارکت فعالی داشته باشند. چرا که حاضرین در این جریان فرصت انتخابات را راه مناسب برای نقش‌آفرینی مردم قلمداد می‌کنند.

 

*در حقیقت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند 98 به این جمع‌بندی رسید که نمی‌تواند، لیستی ارائه بدهد و در شهرستان‌ها هم توصیه کرد که اگر افراد می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند. البته از باب انجام تکلیف سیاسی برخی احزاب لیست دادند و وارد انتخابات شدند. 

 

*{ با اشاره به علل انحلال شعسا}: فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به دلیل کرونا و برخی تعلل ها محدود شد و جلسات هیئت رئیسه و شورا، چندین ماه تشکیل نشد. به همین دلیل کمیته سیاسی بعد از چندین ماه رایزنی تشکل دیگری را برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری راه اندازی کرد. در این میان 9 عضو حقیقی مرکب از 5 عضو شورای هماهنگی اصلاحات و 4 نفر با معرفی خاتمی به این نهاد معرفی شدند که علاوه بر 31 حزب، 15 نفر از شخصیت‌ها به عنوان مشاور به این جمع اضافه شدند و به این صورت نهاد اجماع ساز با ظرفیت حداکثری تشکیل شد. 

 

*از اولین برگزاری جلسه‌ نهاد اجماع ساز، وزارت کشور با پیام‌های خود تلاش به سنگ‌اندازی در مسیر این نهاد کرد. همچنین در مورد اسم‌ این نهاد هم چالش‌هایی وجود داشت که در نهایت جبهه اصلاحات ایران نام گرفت. همچنین در مورد حضور افراد حقیقی در این نهاد مباحثی مطرح شد که با مشورت معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کردند که این انتقاد وارد نیست. همچنین در این جبهه 5 کمیته پیش‌بینی شده که اعضای آن تعیین شدند و در حال حاضر کمیته‌ها در حال انتخاب هیئت رئیسه خود هستند. لازم به ذکر است که انتخاب هیئت رئیسه اصلی به کُندی پیش رفت. در مجموع از روز یکشنبه جبهه اصلاحات ایران با ترکیب کامل کار خود را ادامه می‌دهد.

 

*{ در مورد ثبت‌نام افراد اصلاح‌طلب در انتخابات}:20 اسفند ثبت‌نام کاندیداها آغاز می‌شود.

 

*توصیه جبهه اصلاحات ایران این است همه اصلاح‌طلبان که خود را ذیصلاح می‌دانند برای این انتخاب ثبت‌نام کنند. موضوع دیگر در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری است. اصلاح‌طلبان با توجه به تجربه گذشته تلاش می‌کنند کاندیدا واحد اصلاح طلب داشته باشند و ضروری نیست مانند انتخابات 92و 96 کاندیدای اعتدالی و غیر اصلاح‌طلب انتخاب کنند.

 

*بهتر است کاندیداها تیم همراه خود را مانند معاونت‌ها که نیاز به رأی اعتماد ندارند و قطعی است را معرفی کنند چرا که این گامی برای تشویق مردم برای حضور در انتخابات است.

 

منبع: برنا