شهر خبر

گزارش اختصاصی مشرق /

آخرین خبرها از تحولات میدانی یمن/ درگیری‌های سنگین با عناصر ائتلاف سعودی در غرب و جنوب غرب شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

بخش صرواح.jpg

محورهای جنوب شرق و شرق بخش صرواح همچنان صحنه درگیری های سنگین است و رزمندگان یمنی در تلاش هستند با پاکسازی مناطق اشغالی فاصله خود را با شهر مارب به کمتر از ۱۰ کیلومتر برسانند.

به گزارش مشرق، مناطق غربی استان مارب (شرق و جنوب شرق بخش صرواح) همچنان صحنه عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله علیه عناصر ائتلاف سعودی است و درگیری های سنگین در محورهای مختلف در جریان است.

عملیات های هدفمند و متنوع یگان های موشکی و پهپادی نیروهای یمنی همزمان با حملات یگان های پیاده ادامه دارد و در دو هفته گذشته مقرها و پایگاه های ائتلاف سعودی به صورت دقیق در استان مارب هدف قرار گرفته شده است.

در جریان حملات موشکی ضربات مهلک و خسارت های زیادی به پایگاه های ائتلاف سعودی در استان مارب وارد آمد و شماری از فرماندهان ارشد نظامی از جمله سرتیپ ناصر سعید البرحتی فرمانده تیپ ۲۶ کشته و زخمی شدند.

آخرین خبرها از تحولات میدانی یمن/ درگیری‌های سنگین با عناصر ائتلاف سعودی در غرب و جنوب غرب شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر درگیری های سنگین در محور جنوب شرق بخش صرواح (حومه جنوب غرب سد مارب) ادامه دارد و رزمندگان یمنی در تلاش هستند عناصر ائتلاف سعودی را در این محور عقب برانند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در این محور کوه «الادیرم، الصفه» و منطقه «اراک» را از اشغال خارج و پاکسازی کرده اند و موفق شدند مواضع را در این مناطق تثبیت کنند و فاصله خود را با شهر مارب به ۱۵ کیلومتر برسانند.

به گفته منابع میدانی، در محور شرقی بخش صرواح (حومه غربی سد مارب) مناطق مهم و راهبردی «الزور و الماجره» آزاد شده اند و درگیری میان نیروهای یمنی و عناصر ائتلاف سعودی در کوه های «البلق» در جریان است.
 

آخرین خبرها از تحولات میدانی یمن/ درگیری‌های سنگین با عناصر ائتلاف سعودی در غرب و جنوب غرب شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

نیروهای یمنی از از محور شرقی بخش صرواح با شهر مارب حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارند و اگر بتوانند کوه های البلق را بار دیگر به کنترل دربیاورند و مواضع را تثبیت کنند به ۸ کیلومتری شهر مارب، مهم ترین پایگاه ائتلاف سعودی در خاک یمن خواهند رسید.

کوه راهبردی البلق بر شمال سد مارب اشراف کامل دارد و مقصد بعدی رزمندگان پس از آزادی این ارتفاعات به سمت کوه المصاریه، نقیل مدرج و ... خواهد بود و راه برای ورود ب محله های غربی شهر مارب باز می شود.

به گزارش مشرق، دهها تن از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری ها در محور جنوب شرق و شرق بخش صرواح کشته و زخمی شده اند؛ در حال حاضر حدود؟ درصد از مساحت بخش صرواح در غرب استان مارب از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج شده است.