حمله اخیر آمریکا به الحشد الشعبی اشتباهی بزرگ بود

«کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز پنجشنبه تأکید کرد که تکرار حملات آمریکا علیه الحشد الشعبی بعید است.

الرکابی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» گفت که هیچ خطری علیه امنیت سفارت آمریکا یا دیگر هیأت‌های دیپلماتیک وجود ندارد که نیازمند افزایش تعداد نیروها باشد.

او افزود که دولت آمریکا بخوبی از وضعیت عراق آگاه است و در نتیجه بعید است که اشتباه هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی بار دیگر تکرار شود.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد که حمله اخیر آمریکا علیه الحشدالشعبی نیز اشتباه بزرگی بود چرا که الحشد الشعبی بخشی از نهاد نظامی عراقی است.

وی گفت که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق چندین بار به نیروهای آمریکایی درباره این حملات هشدار داده و از آنها سوال کرده که آیا حضور شما در عراق برای کمک به نیروهای عراقی است یا هدف قرار دادن این نیروها که هیچ پاسخی به این تجاوزات غیرقابل توجیه نداده‌اند.

الرکابی تأکید کرد که آمریکایی‌ها بهتر است که گروه‌های تروریستی که سعی در نفوذ به خاک عراق از طریق سوریه را دارند، هدف قرار دهند نه اینکه به نیروهای ما حمله کنند.

منابع عراقی، دیروز (چهارشنبه - ۳ مارس) گزارش دادند که بخش مربوط به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد هدف حمله راکتی قرار گرفته است. خبرگزاری رسمی عراق نیز این خبر را تایید کرد و کانال تلگرامی «صابرین نیوز»گزارش داد که نیروهای آمریکایی  بخش نظامی مربوط به خود را در پایگاه عین الاسد بسته‌اند و نیروهای خود را از برج مراقبت خارج کرده‌اند.

روز گذشته همچنین وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور ممکن است مجبور شود نیروهای بیشتری در عراق مستقر کند.

پیشتر هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه گذشته منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار دادند. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا به دستور «جو بایدن» مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است، ادعایی که مقامات عراقی آن را رد کردند.

اما سازمان الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای به صراحت اعلام کرد که آمریکا مواضع الحشد الشعبی را در نوار مرزی عراق با آمریکا و نه خاک سوریه هدف قرار داده است.