شهر خبر

بازداشت 6 عنصر کُرد وابسته به آمریکا توسط قبایل سوریه در الحسکه

به گزارش منیبان؛ شماری از نیروهای قبایل سوریه، شش نفر از عناصر شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -وابسته به آمریکا- را بازداشت کردند.

منابع محلی حاضر در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند یک گروه از قبایل این استان، با سلاح سبک و سرد به ایست‌وبازرسی شرق شهرک «تل حمیص» در شمال شرق این استان حمله کردند.

منابع مذکور به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که این ایست‌وبازرسی متعلق به عناصر کُرد بوده و نیروهای قبیله‌ای الحسکه تمام نیروهای حاضر در این ایست‌وبازرسی را بازداشت کردند.

به گفته این منابع، در جریان بازداشت این عناصر، شماری از آنان، به صورت سطحی زخمی شدند و در جریان این عملیات، سلاح و مهمات آنان مصادره شد.

در پی این اتفاق، شماری از عناصر کُرد، تجهیزات نظامی وارد این منطقه کرده و دست به محاصره آن زدند.

چنین اقداماتی در راستای عملیات‌های مسلح ضد شبه‌نظامیان کُرد است. در همین ارتباط، ساکنان استان‌های شرقی و شمال شرقی سوریه، پیشتر، چندین بار در حمایت از دولت این کشور و مخالفت با شبه نظامیان وابسته به آمریکا تظاهرات کرده‌اند.

بخش اعظمی از استان‌ الحسکه در اشغال شبه‌نظامیان کُرد قرار دارد . مناطق شرق سوریه سرشار از منابع نفتی است و آمریکا با کمک عناصر وابسته خود، در حال غارت نفت سوریه و قاچاق آن است.