به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «حسن روحانی» رئیس جمهور در آیین افتتاح پروژه های مدیریت شهری سازمان شهرداریها و دهیاری های وزارت کشور در استان های تهران ، خراسان رضوی ، گلستان ، البرز و هرمزگان گفت: مردم  به زندگی سالم وحمل ونقل روان نیاز دارند و باید خدمات به مردم  برسد و محیط زیستی سالمی را داشته باشند، امروز روز مبارک نیکوکاری است. به اصفهان نگاه کنید قرن ها از مهندسین و طراحان که میدان نقش جهان را درست کردند می گذرد ولی زیبا و لذت افرین است و تاریخ را تبیین می کند و یک کتاب روشن است، بعد صد ها سال هنوز بزرگترین میدان است ، این یعنی کار را با نظر بلند برای قرن ها اینده نگاه کنیم. نخست وزیر سابق مالزی به من گفت شهری را به زیبایی اصفهان در دنیا  ندیدم وقتی کار بزرگ و عظیم دقیق انجام  می شود و مهندسین فکور و حکیم دست به کار می شوند نتیجه این چنین میشود.

روحانی ادامه داد: در این سال هااخیر کار های زیادی انجام شده است ، مترو یکی از انها است ،  طراحی مترو تهران برای قبل انقلاب است و بعد انقلاب برخی مخالف مترو بودند ، در مجلس اول یکی از بحث هایی که  هیچ وقت به ثمر نرسید مترو بود، ولی در مجلس دوم این کارانجام شد و اقای هاشمی مصر بود و من و با برخی نماینده های دیگر تهران مسئول این کار شدیم مترو در روز صلح  نعمت است و در روز جنگ هم پناهگاه خوبی است. در بحث فاضلاب کار خوبی انجام شده است، روزهایی در سال 93 از کمبود اب می ترسیدیم اما امروز شرایط ارام تر است و مردم  با آرامش بیشتری می توانند زندگی کنند ، این که  هر افتتاحی در تهران  و شهر های بزرگ انجام می شود یعنی مسئولین شهری و شهرداران وشورای های شهر تلاش می کنند تا مردم  زندگی خوبی داشته باشند، امروز در شهر های مختلف حرکت آبادانی خوبی انجام شد.

رئیس جمهور اظهار کرد: از اول علاقه مند بودیم تا با آژانس بین المللی کار کنیم و اژانس می داند در این مدت، همکاری خوبی راانجام دادیم گزارشات هم حاکی از آن است. عده ای که ادعای دوستی با ایران را دارند دنبال طرحی هستند، من انها را نصیحت میکنم که این کار نکنند و به اژانس هم نصیحت می کنم رابطه خوب با ایران را تخریب نکند، آژانس جای کار سیاسی نیست سه کشور اروپایی بدانند آژانس جای بازی سیاسی نیست، بگذارید کار فنی خود را با آژانس انجام دهیم در این هفته  های اخیر به توافق خوبی رسیدیم و بگذارید تا این مسیر ادامه پیدا کند،  فعالیت های هسته ای ما صد در صد صلح امیزاست و می خواهیم اژانس به راحتی فعالیت خود را انجام دهد امریکا تحریم را بردارد روابط گرم تری خواهیم داشت وبازرسان اژانس به خوبی و بدون مشکل می توانند در چهار چوب قانون نظارت کنند.

روحانی تاکید کرد: خطاب من به امریکا است سه سال تمام در برابر تخلف و اقدامات تروریستی دولت قبل آمریکا مقاومت و صبر کردیم، ملت ما مقاومت و ایستادگی کرد انها حتی در دوران  کرونا هم به وظایف خود به خوبی عمل نکردند انها باید در تاریخ پاسخگوی ظلم به مرد متمدن ایران باشند. دولت جدیدی اگر بخواهد جبران کند راه پیش روی او باز است، برخی دوستان می گفتند باید خسارت دهد تا با او حرف بزنیم البته که امریکا بیش از 200 میلیارد خسارت  مستقیم به ایران وارد کرده  ولی به دوستان گفتم این باشد برای مرحله بعد،  در مرحله اول آمریکا باید تحریم ها را بردارد وبه برجام برگردد برخی فکر نکنند بوی کباب میاید خر داغ می کنند.

رئیس جمهور گفت: برخی فکر نکنند دراین شرایط جدید فرصتی پیش امده که بخواهندچیزی را به برجام اضافه کنند این ها را بگذارند کنار، برجام برجام است نه کم میشود و نه اضافه، . مذاکره ای در قالب برجام نداریم ، انهایی که می خواهند مسایل بین الملل از طریق دیپلماسی حل شود راه شان این است که تحریم را بردارند و کار دیپلماسی را اغاز کنند وقت تلف نکنید، اتلاف وقت به نفع هیچ کس نیست اگر وقتی تلف شود مسئول مستقیم امریکا خواهد بود نه ایران ، ایران اعلام امادگی کرده  بعد رفع تحریم به تعهداتش عمل می کند. امیدوا م در روز ها و هفته  های اینده شرایط بهتر را ببنیم .

 

در حال تکمیل