شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن#جدید

همه چیز درباره رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن

«رژیم کتوژنیک» یک برنامه غذایی جدید است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده است. کتوژنیک نوعی رژیم کم کربوهیدرات است.در این سبک غذایی، شما کالری روزانه خود را از پروتئین و چربی( شیر، ماست ،تخم مرغ ، پنیر پیتزا و ... ) دریافت و مصرف کربوهیدرات هایی چون شکر، نان سفید، شیرینی ، نوشابه، میوه و هرگونه قند طبیعی را قطع می کنید.برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی و عوارض آن ادامه مطلب را مطالعه کنید.

کتوژنیک چگونه کار می کند؟

وقتی شما روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدرات دریافت کنید، سوخت بدن تان به سرعت تمام می شود. این فرایند معمولا بین 3 تا 4 روز طول می کشد. بعد از آن بدن تان برای منبع سوخت از چربی ها استفاده می کند وشما شروع به کم کردن وزن خواهید کرد.

به این نکته توجه داشته باشید که تمرکز رژیم کتوژنیک بر سلامتی نیست و بیشتر به کاهش وزن توجه دارد.

کتوژنیک برای چه کسانی است؟

این سبک از رژیم یک برنامه تازه است و هنوز تحقیقات گسترده برای عوارض و استفاده نکردن از آن صورت نگرفته است اما افرادی که قندخون پایینی دارند ، افراد دیابتی و افراد مبتلا یا مستعد به سنگ کلیه از رژیم کتوژنیک منع شده اند و بقیه افراد بهتر است قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنند.

کتوژنیک و کاهش وزن

همان طور که گفته شد این رژیم یک سبک غذایی تازه است که نباید به مدت طولانی تکرار شود. شما در کتوژنیک، نسبت به رژیم های دیگر وزن بیشتری کم خواهید کرد چون در این سبک غذایی، برای تبدیل چربی به انرژی شما کالری بیشتری می سوزانید . همچنین یک رژیم پر پروتئین و چرب شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه می دارد و شما کمتر غذا می خورید.

کتوژنیک و ورزش

رژیم کتوژنیک ممکن است، به ورزشکاران استقامتی مثل دونده ها و دوچرخه سواران کمک کند و نسبت عضله به چربی را افزایش دهد. همچنین می تواند میزان اکسیژن بدن را هنگام کار سخت، افزایش دهد.

عوارض کتوژنیک

این رژیم می تواند باعث سردرد، بی حالی، افت قند خون، خستگی، افزایش بوی بددهان و در مواردکمی اسیدی شدن خون و منجر به سنگ کلیه شود. پس حتما قبل از انتخاب این نوع رژیم با پزشک خود مشورت کنید و آزمایش های لازم را انجام دهید.