شهرخبر

«کتائب سید الشهداء»: حمله به عین الاسد و اربیل کار ما نبوده است

«کتائب سید الشهداء» با صدور بیانیه‌ای اتهامات آمریکا و اقلیم کردستان عراق در رابطه با حمله راکتی به عین الاسد و اربیل را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
به نقل از شبکه ماهواره‌ای الغدیر، گروه مقاومت اسلامی «کتائب سید الشهداء» در واکنش به اتهامات مقامات آمریکایی علیه این گروه مقاومت عراقی مبنی بر دست داشتن در حمله راکتی به عین الاسد اعلام کرد که «این حمله کار نیروهای کتائب نبوده است».
 
کتائب سید الشهداء با بیان اینکه گروه مقاومت اسلامی «هیچ ارتباطی با شخص اعتراف کننده به حمله به عین الاسد ندارد»، افزود: «ما از دولت عراق می‌‎خواهیم تا به شایعات و اتهامات مطرح شده توجهی نکند».
اتهامات برخی مقامات آمریکایی علیه کتائب سید الشهداء درباره حمله راکتی به پایگاه عین الاسد در حالی مطرح می‌‎شود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که دولت متبوعش در صدد «شناسایی مسئول حملات راکتی به پایگاه هوایی عین الاسد آمریکا در استان الانبار عراق است».
 
از سوی دیگر، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سؤالی درباره واکنش احتمالی آمریکا به حمله راکتی اخیر به پایگاه عین‌ الاسد اظهار داشت: «ما همچنان در حال ارزیابی اثرات [خسارات و تلفات] این حمله و تشخیص دقیق عاملان آن هستیم.»
 
گروه مقاومت اسلامی «کتائب سید الشهداء» در ادامه بیانیه خود همچنین اتهامات اقلیم کردستان عراق درباره دست داشتن کتائب سید الشهدا در حمله راکتی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در اربیل را تکذیب کرد.
 
هفته پیش پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق هدف شلیک چند راکت قرار گرفت که در نتیجه این حمله راکتی، یک نفر کشته و چند آمریکایی زخمی شدند.
 
ارتش آمریکا در واکنش به این حمله راکتی مواضع گروه‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.