سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هدف اصلی واشنگتن را اعمال محدودیت‌های دائمی بر برنامه هسته‌ای تهران دانست.

بر این اساس، پرایس در کنفرانس خبری روزانه خود گفت: کار ما درباره ایران هنوز تمام نشده و در حال حاضر نمی‌توانیم به دولت بایدن در این زمینه نمره‌ای بدهیم. تا زمانی که به خواسته‌های خود درباره ایران نرسیم به تعامل با متحدان خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: خواسته‌های ما درباره ایران این است که بتوانیم ممنوعیت‌های دائمی و قابل تایید بر برنامه هسته‌ای این کشور اعمال کنیم.

این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد: کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران بدون آنکه هیچ گشایش دیپلماتیک به وجود آورد، برای ما سودی به همراه نداشت. این سیاست به دنبال آن بود که توافق بهتری با ایران بدست آورد. این سیاست به دنبال نزدیکی آمریکا با متحدانش و تسلیم کردن ایران و نیرو‌های نیابتی اش بود. اما در واقع آنچه رخ داد برعکس این موضوع بود.

پرایس تاکید کرد: با این حال، سیاست فشار حداکثری باعث شد ایران ابعاد مختلف برنامه هسته‌ای خود را گسترش دهد و در نهایت این آمریکا بود که بجای ایران منزوی شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: ما با اعلامیه دیوان کیفری بین المللی (دادگاه لاهه) درباره تحقیقات علیه اسراییل مخالف هستیم. اسراییل عضو دیوان لاهه نیست و صلاحیت آن را نپذیرفته است. از این رو، دیوان لاهه نمی‌تواند اقدام به اتخاذ سیاست‌های ضداسراییلی کند.

پرایس مدعی شد: فلسطینی‌ها شرایط یک دولت مستقل را ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند به مانند یک کشور عضو دادگاه لاهه شوند و از این طریق به دنبال شکایت از اسراییل باشند.

گفتنی است دادگاه لاهه تحقیقات خود را درباره جنایت جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین آغاز کرده است. این اقدام با واکنش منفی اسراییل و محافل و لابی‌های اسراییلی در کشور‌های غربی شده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته است به تحریم دادگاه لاهه به منظور فشار علیه این دادگاه ادامه دهد.