شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#قیمت#دلار#بازار طلا
طلا به پایین ترین سطح ۹ماهه رسید

قیمت بیت کوین به بالای ۵۰هزار دلار بازگشت/ نیروهای مخرب در بازار طلا

کدخبر: 397041
اقتصادنیوز : در ابتدای روزی که گذشت طلا و نقره روند کاهشی داشتند اما افزایش قیمت نفت خام به افزایش بازارهای طلا و نقره از پایین ترین سطح روزانه کمک کردقیمت بیت کوین هم دوباره به بالای مرز 50 هزار دلار بازگشت

بر اساس اقتصادنیوز، در روزی که گذشت، طلا کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد اما از سوی دیگر بیت کوین توانست دوباره به سطح ۵۰ هزار دلار بازگردد.

براساس گزارش کیتکو، قیمت های آتی طلا و نقره در معاملات ظهر امروز چهارشنبه به طور کامل افت داشتند. طلا در اوایل امروز به پایین ترین سطح نه ماهه رسید اما وقتی برخی از سرمایه گذاران که به دنبال طلای ارزان برای خرید  دست به کار شدند ، اندکی افزایش پیدا کرد.

افزایش قیمت نفت خام همچنین به افزایش بازارهای طلا و نقره از پایین ترین سطح روزانه کمک کرد. با این حال ، افزایش بازده اوراق قرضه دولت ایالات متحده ، که نزدیک به بالاترین سطح در 12 ماه گذشته است و  جهش ملایم در شاخص دلار آمریکا در اواسط هفته ، نیروهای منفی  علیه بازارهای فلزات گرانبها شدند.

شاخص دلار در روزی که گذشت با افزایش ۰.۱۴ واحد یا ۰.۱۶ درصد به ۹۰.۹۳ واحد رسید.

 

هجوم به خرید طلا

معامله گران معاملات آتی کوتاه مدت و مبتنی بر نمودار نیز به دلیل وخیم تر شدن وضعیت های فنی کوتاه مدت این فلزگرانبها ، در حال حاضر در سمت فروش طلا و نقره قرار دارند.

معاملات آتی طلای آوریل با 17 دلار و 20 سنت کاهش در 1716 دلار و 50 سنت و نقره می با افت قیمت 0.509 دلار با 26 دلار و 375 دلار در هر اونس معامله شد.

درحال حاضر قیمت هر اونس طلا با کاهش ۲۳ دلار و ۷۰ سنت یا ۱.۳۶ درصد به ۱۷۱۴ دلار رسید. در روزی که گذشت پایین ترین قیمت ۱۷۰۲ دلار را تجربه کرد.

طلا

 

آینده درخشان برای بیت کوین

براساس گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین یک بار دیگر از مرز 50هزار دلار عبور کرده است ، که به طور احتمالی پایان روند نزولی قیمت اخیر و احیای روند صعودی گسترده تر است.

بالاترین ارز رمزنگاری شده نزدیک به 51هزار و 600 دلار معامله شد که در روز 6.3 درصد افزایش داشت. با توجه به داده های CoinDesk 20 ، این هنوز هم از رکورد ۵۸ هزار دلاری این ارز پایین تر است ، هرچند که از پایین ترین قیمت 43هزار دلاری هفته گذشته افزایش داشت.

جان نگ پانگیلینان ، مدیر عامل شرکت سیگنوم  کپیتال(شرکت مشاوره بلاکچین) مستقر در سنگاپور ، به CoinDesk گفت: « به نظر می رسد اصلاح ضررهای روزهای گذشته به روندی بالاتر از ۵۰ هزار دلار رسیده است. با توجه به اینکه بیت کوین به بیش از ۵۰ هزار دلار رسیده، باید انتظار این را داشت که این دفعه اوج بیشتری را تجربه کند.

در حال حاضر قیمت بیت کوین با افزایش ۷.۰۳ درصد به ۵۰ هزار و ۹۳۶دلار رسید.

بیت کوین

گمانه زنی درباره تصمیمات اوپک

براساس گزارش اینوستینگ، قیمت نفت در حالی چهارشنبه افزایش یافت که فعالان بازار بر این موضوع تأکید داشتند که اوپک پلاس ممکن است از افزایش تولید برای ماه آوریل(اردیبهشت) جلوگیری کند.

انتظارات در هفته گذشته بسیار زیاد بوده است که OPEC پلاس ، که یک ائتلاف 23 عضوی از 13 عضو اصلی سازمان کشورهای صادرکننده نفت به رهبری عربستان سعودی و 10 عضو غیر اوپکی  تحت هدایت روسیه است ، حداقل از ماه آینده تولید نفت را  500هزار بشکه در روز افزایش می دهد.

با این حال ، رویترز روز چهارشنبه به نقل از سه منبع OPEC پلاس گزارش داد که این اتحادیه به جای افزایش تولید ، در حال بررسی روند کاهش تولیدات خود در آوریل(اردیبهشت) است ، زیرا بهبود تقاضای نفت همچنان شکننده باقی مانده است.

گمانه زنی ها درباره اقدام OPEC پلاس،  گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی را تحت تاثیر قرار داد. در این گزارش نشان داده شه که بیش از 21.5 میلیون بشکه سهم نفت خام آمریکا است.

نفت وست تگزاس اینترمدیت معامله شده در نیویورک ، معیار نفت خام ایالات متحده ، با 1.53 دلار معادل 2.6 درصد رشد به 61.28 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام برنت ، معیار جهانی نفت ، 1.37 دلار یا 2.2٪ افزایش یافت و به 64.07 دلار رسید.

چرخش 180 درجه‌ای پیش‌بینی اوپک از میزان تولید رقبا در سال آینده