شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#جایگزین

پساب جایگزین آب در فضای سبز تهران می شود

وزیر نیرو از احتمال جایگزینی پساب با آب در حجم گسترده در فضای سبز تهران برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی شهر خبر داد. رضا اردکانیان اعلام کرد: تلاش می‌شود با کمک شورای اسلامی و شهرداری تهران و توافقی که با شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت آب منطقه‌ای صورت گرفته بتوان حتی بیش از مقداری که اکنون شهرداری تهران از آب خام استفاده می‌کند، پساب مناسب در اختیار شهرداری قرار داده شود.

اقتصاد پساب جایگزین آب در فضای سبز تهران می شود

«رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه آئین درختکاری افزود: جایگزین کردن پساب با آب خام کمک خواهد کرد شهرداری بتواند فضای سبز را توسعه دهد.

وی با بیان اینکه اقدام وزارت نیرو در استفاده از پساب‌ برای توسعه فضای سبز قابل‌تسری است، گفت: توسعه فضای سبز به‌ویژه در کلانشهرها نقش تعیین‌‌کننده‌ای در حفظ حیات دارد.

اردکانیان گفت: امید است به‌ویژه شهرداری‌های کلان‌شهرها که مصرف قابل‌ملاحظه‌ای آب خام برای حفظ و توسعه فضای سبز دارند از شهرداری تهران الگو بگیرند تا بتوانیم پساب را جایگزین آب خامی کنیم که می‌تواند در زیر زمین حفظ شود و حکم یک سد مجازی را داشته باشد و اینکه به کاهش فرونشست زمین کمک می‌کند و منبعی برای آیندگان است که در صورت ضرورت برای مصارف شرب استفاده کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: امیداست به مرور با منابعی که عملا خود مردم تهران از طریق عوارضی که پرداخت می‌کنند و در اختیار شهرداری تهران است کمک کنند که این پساب‌ها هم جمع‌آوری و هم به شکل مناسبی تصفیه شده و در اختیار قرار گیرد.

وی افزود: درخصوص نقشی که فضای سبز در حفظ حیات و پاکیزه نگه داشتن شرایط زیست‌محیطی دارد تردیدی نیست؛ به‌ویژه در شهرها و کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ نقش تعیین‌کننده دارد. در وهله اول باید برای حفظ فضای موجود چاره‌اندیشی کرده و بعد با روش‌هایی که مقدور است آن را توسعه داد.

 

منبع: دنیای اقتصاد