شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت
رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت « بنز CLK » کارکرده در بازار + اینفو

کدخبر: 396999
اقتصادنیوز : خودروهای کوپه و کروک همواره در بین جوانان علاقمندان زیادی داشته و دارند و بعید است کسی عاشق کروک نباشد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ در این خصوص می توان به بنز CLK اشاره کرد این خودرو در سال 1997 تولید و وارد بازار جهانی شد و هم‌اکنون نیز تولیدات سال‌های 2005 تا 2008 آن در بازار ایران موجود است. هر چند این خودرو در حال حاضر در میان خودروهای قدیمی قرار دارد و رقبای قدرتمندی برای این خودرو در بازار موجود است اما هنوز می توان این خودرو را در میان خودروهای جذاب قرار داد.

این خودرو مجهز به موتور 1796 سی‌‌سی است که دارای 4 سیلندر با آرایش خطی بوده و 16 سوپاپ دارد. با این موتور می توان به تولید 183 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه بوده و مقدار گشتاور تولیدی آن نیز در 2800 دوردر دقیقه 250 نیوتن‌متر است.

گیربکس 6 دنده دستی و یا 5 دنده اتومات تیپ‌ترونیک وظیفه انتقال توان تولیدی به چرخ‌ها را عهده‌دار هستند. با توجه به مشخصات فنی عنوان‌شده، شتاب صفر تا 100 CLK کوپه 9.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن 236 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی 8.6 لیتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

بنز