شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#دولت#دوشنبه

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

میزان کمکهای ارائه شده به یمن ناامید کننده و بسیار ضعیف بود

میزان کمکهای ارائه شده به یمن ناامید کننده و بسیار ضعیف بود

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به نشست مجازی کمک کنندگان به یمن که روز دوشنبه برگزار شد، گفت که میزان کمک‌های ارائه شده ناامید کننده و بسیار ضعیف بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبأ، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به نشست مجازی کمک کنندگان به یمن که روز دوشنبه برگزار شد، گفت که میزان کمک‌های ارائه شده ناامید کننده و بسیار ضعیف بود.

وی افزود: نتایج این نشست برای مردم یمن و دولت صنعاء عجیب نبود، به خصوص اینکه کشورهای متجاوز به یمن نیز در این نشست حضور یافته بودند، همان کشورهایی که خود عامل ویرانی یمن هستند و نمی‌خواهند این کشور قدرت یابد و روی پای خود بایستد.

«هشام شرف» شرایط یمن را «بدترین فاجعه‌ای که بشریت در عصر حاضر رقم زده است» توصیف کرد و گفت: جامعه جهانی همچنان در حال نظاره است و حملات و تجاوز به یمن ۶ سال است که ادامه دارد و کشورهای جهان صرفاً دم از بروز فاجعه انسانی می‌زنند و می‌خواهند بدون اینکه علل آنرا رفع کنند، این فاجعه را بهبود ببخشند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: کشورهای متجاوز به سیاست مجازات جمعی علیه ملت یمن با محاصره هوایی، زمینی و دریایی ادامه می دهند و ادامه توقیف کشتی های نفتی، بستن فرودگاه صنعا و کاهش ارزش پول یمن با هدف ضربه زدن به اقتصاد یمن است.

وی گفت: کشورهای عربستان و امارات شجاعت به خرج دهند و به مسئولیت خود در در برابر جهانیان عمل کنند و به اشتباه خود قبل از اینکه زمان از دست برود، اعتراف کنند و جنگ را متوقف و از یمن خارج شوند.

این مقام یمنی همچنین از عربستان و سعودی خواست که دخالت های خود را متوقف کنند و از حمایت گروههای مسلح دست بردارند.