شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#رئیس کمیته

گزارش مشرق

اگر می‌خواهید شورش نشود؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! / کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود

عبدالواحد موسوی لاری

موسوی لاری رئیس کمیته جعلی و آمریکایی صیانت از آرای یکی از فتنه گران سال ۸۸ با عتاب و خطاب قرار دادن نظام، برای شرکت در انتخابات شرط و شروط گذاشته است!

سرویس سیاست مشرق- ما باید به مزاحم فعال تبدیل شویم! این جمله احتمالاً عجیب‌ترین چیزی است که تابه‌حال شنیده‌اید. این سخنان را درست در روزی که کمیته صیانت از آراء موسوی در بهار سال ۸۸ تشکیل جلسه داد کسی بر زبان آورد که حالا ادعا می‌کند: مردم نباید احساس کنند برای انتخاب آن‌ها احترام قائل نیستند.

موسوی لاری که روزگاری با امضاء بیانیه‌های دو امضا در کنار محتشمی پور برای نظام خط‌ونشان می‌کشید، حالا با تغییر لحن و بیان ظریف دوباره همان دست جملات را بر زبان آورده است! کمیته صیانت از آراء پروژه‌ای غیرقانونی و کارشکنانه بود که تندروترین گروه‌های سیاسی دور آن جمع شده و در بطن آن فضای رادیکالی طراحی‌شده بود. هدف این کمیته آن بود که تمام راه‌حل‌های قانونی برای برگزاری یک انتخابات سالم را ببندد و یک فضای یاس آلود و بی‌اعتمادی مطلق به‌نظام را به جامعه پمپاژ کند.

اگر می‌خواهید شورش نشود؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! / کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود

حالا پس از ده سال و یک دور آزمون راه‌حل آشوب سازی خیابانی این جریان با قلدرمآبی همچنان به دنبال اجرای سناریو نخ‌نما شده قدیمی است.

موسوی لاری در آخرین گفت‌وگوی خود با وب‌سایت جماران وقتی با سؤالی جهت‌دار و از پیش هماهنگ شده از او درباره پیوند اغتشاشات ۹۶ و ۹۸ با انتخابات آینده می‌پرسند با رندی تمام پاسخ می‌دهد: «انتخابات ۱۴۰۰ آزمون بزرگی برای حکومت و متصدیان است که چگونه با مردم رفتار می‌کنند. مردم انتظار این رادارند که عرصه تصمیم‌گیری و حوزه اختیار آن‌ها باز باشد»

این جملات از زبان لاری بسیار جالب توجه است! عضو موثر در حلقه تندور مجمع روحانیون مبارز، به جای آن که میان آشوب گران و اصل مهم و بنیادین انتخابات فاصله گذاری کند. با زیرکی مخاطب خودش را مشخص کرده و به‌صورت مستقیم نظام را مورد عتاب و خطاب قرار می‌دهد. لاری که خود عهده‌دار مسئولیت برگزاری انتخابات بوده است، به‌صورت کاملاً عریان از همان فن قدیمی در کمیته امریکایی-صهیونیستی صیانت از آرای فتنه گران استفاده کرده تا بازی انتخابات را به یک دوراهی تبدیل کند! در ایده مورد نظر او، یا باید نامزد انتخاباتی اصلاح طلبان از صندوق رای خارج شود، یا آن که فرمان شورش صادر شده و حوادثی مانند دی ۹۶ و آبان ۹۸ دوباره تکرار خواهد شد.

هر ۱۰ سال یک فتنه بزرگ می‌سازیم!

از سال ۷۶ به آن سو، موسوی لاری با همکاری طیف تندرو مجمع روحانیون مبارز اتاق فکر فشار به‌نظام از بالا را مدیریت می‌کند. نتیجه کار آن‌ها به ترتیبی جلو می‌رفت که، در دوره دولت اصلاحات پروژه هر ۹ روز تحمیل یک بحران به حکومت شکل‌گرفته و کار به‌جایی رسید که، نخست‌وزیر لائیک سابق ترکیه «بولنت اجویت» به گمان به پایان رسیدن کار نظام، رسماً اعلام کرد حاضر است امکانات ترکیه را در اختیار مخالفان برای واژگون کردن نظام جمهوری اسلامی قرار دهد!

ماجرای کوی دانشگاه اولین فتنه‌ای بود که موسوی لاری و اصلاح‌طلبان تندرو در آن نقش‌آفرینی کرده، و سه روز بحران امنیتی را به‌نظام تحمیل کردند. در آن واقعه روزنامه ساختارشکن سلام با مدیریت موسوی‌خوئینی‌ها، پدرخوانده مجمع روحانیون سندی جعلی منتشر کرد تا زمینه اصلی آشوب در دانشگاه و خیابان‌های اطراف را به مبارزه تن‌به‌تن با حکومت تبدیل کند که البته تودهنی محکمی از مردم خوردند.

اگر می‌خواهید شورش نشود؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! / کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود

اتاق فکر فشار به نظام با وجود شکست سخت در دوران بهار اصلاحات، پیش از انتخابات سال ۸۸ دوباره فعال می گردد. در سال ۸۷ لاری و رفقایش؛ که به‌پیش بینی قابل‌توجهی از نتایج انتخابات و شکست نامزد موردحمایت خود رسیده بودند. باتجربه به‌دست‌آمده از گذشته، ستاد صیانت از آراء را تشکیل داد و با ساخته‌وپرداخته کردن یک افسانه جعلی بزرگ‌ترین تهمت تاریخ را به‌نظام جمهوری اسلامی زده و البته بالاپوشانی و خوش‌شانسی هیچ‌گاه مسئولیت سخنان خودش را بر عهده نگرفت!

انتخابات به‌عنوان، رکن اصلی نظام مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی با شبیخون همه‌جانبه اصلاح‌طلبان تندرو مواجه شد. محتشمی پور رفیق گرمابه و گلستان موسوی لاری که این روزها پرده‌نشین گردیده و کم‌تر اظهارنظر می‌کند، درست دو روز پس از برگزاری انتخابات و در شرایطی که هنوز سیر قانونی رسیدگی به شکایات حتی به شورای نگهبان نیز نرسیده است، روبروی خبرنگاران قرارگرفته و در یک کنفرانس مطبوعاتی می‌گوید: «شما دیدید که مردم به خیابان آمدند و اعتراض کردند، این اقدام مردم را تبریک می‌گویم! و هم‌زمان نسبت به دو موضوع ابراز تأسف می‌کنم. شیرینی این حرکت بزرگ مردم تهران با حادثه‌آفرینی تعدادی از عوامل نفوذی که به‌احتمال‌زیاد از سوی جریان رقیب به تجمع فرستاده‌شده بودند به آتش و خون کشیده شد» [۱]

کمیته صیانت از آرای موسوی به طرز شگفت‌انگیزی کارش را خوب بلد بود! محتشمی پور در آن مصاحبه با رسانه‌های داخلی و خارجی حتی حمله تعدادی آشوبگر به مساجد و مغازه‌های مردم را به رقیب نسبت داده و سعی می‌کند با فریب افکار عمومی لشگر کشی خود به خیابان را توجیه و تفسیر کند!

اگر می‌خواهید شورش نشود؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! / کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود

در همان روز و پس از پایان آن کنفرانس خبری کرباسچی در مصاحبه‌ای دیگر اعلام می‌کند: چیزی برای از دست دادن وجود ندارد! [۲] این دست کدهای امنیتی باعث می‌شود کروبی و موسوی به‌موازات ستاد فشار به نظام، با اقدامات رادیکال‌تر و اپوزیسیون نمایی، حیات سیاسی خود را به سمت کانون تحولات جدید هدایت کنند.

کمیته دست‌ساز و هدایت‌شده از سرویس‌های خارجی با شباهت سازی انقلاب‌های زرد و نارنجی آمریکایی در منطقه، ۱۰ ماه تمام تلاش کرد آشوب‌های خیابانی را مدیریت کرده و البته تحت عنوان خط امامی بودن رنگ و لعابی به حیثیت ازدست‌رفته خود بزند. بدون توجه به آنکه حضرت امام (ره) در توصیه‌ای به مدیران کشور می‌فرمایند: «آن‌کس که برای به دست آوردن پستی تلاش می‌کند، صلاحیت به دست گرفتن آن را ندارد.»!

حالا، موسوی لاری با آن سابقه تاریک در آخرین اظهارنظر خود در تعریف اصلاح‌طلبی می‌گوید: اصلاح‌طلب کسی است که می‌خواهد زیر چتر این نظام کار کند. اصلاح‌طلب یعنی کسی که قانون اساسی و نظام را قبول دارد و بعضی از رفتارها و روش‌ها را نمی‌پسندد و در جهت اصلاح آن حرکت می‌کند! این جملات طنزآمیزترین سخنانی است که این سال‌ها از زبان وزیر کشور دولت اصلاحات شنیده‌ایم! احتمالاً آقای لاری فراموش کرده است که در روز دعوت مجمع روحانیون مبارز به‌زور آزمایی خیابانی آشوبگرانی که هم‌نوا با اصلاح‌طلبان شده بودند؛ فریاد می‌زدند: انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است!

این دست سخنان را البته دیگرکسی جدی نمی‌گیرد، واقعیت آن است که تندروهای محفل خاتمی این روزها با شنیدن بوی بایدن دوباره به تنظیمات کارخانه بازگشته و دقیقاً همان دست جملاتی را می‌گویند که پیش از انتخابات سال ۸۸ روی آن مانور می‌کردند. خطاب کردن رقبا انتخاباتی به حزب پادگانی، تحریم انتخابات، مسلح کردن اشرار در مرزها، پیغام و پس خوان فرستادن برای آمریکایی‌ها دقیقاً موبه‌مو همان سناریویی است که پیش‌ازاین این گروه رادیکال روی آن عملیات کرده و بار دیگر به آن تمسک می‌جویند!

اگر می‌خواهید شورش نشود؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! / کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود

اگر می‌خواهید شورش نشود؛ ما را تأیید صلاحیت کنید! / کمیته صیانت از آراء حمله به جمهوریت نظام بود

سعید حجاریان در آخرین حمله به اصل جمهوریت نظام در وب‌سایت ساختارشکن مشق نو نوشته است: به گمان من مدل «امارت اسلامی افغانستان» ممکن است اذهان برخی نیروهای درون ایران را تحریک کند و آن‌ها به فکر «امارت اسلامی ایران» بیفتند. در مقام نشانه‌شناسی ما اکنون با سه نشانه مواجه هستیم که هر یک به کیفیتی دلالت بر این ایده دارند[۳] .

حجاریان با تکیه‌بر یک توییت از سوی یک نماینده مجلس نتیجه گرفته است که در ایران برخی می‌خواهند امارت اسلامی ایجاد کنند! حجاریان این داستان مو را می‌بیند، اما چشم و گوشی ندارد، تا سخن الهی رهبر انقلاب در حضور پرشور و حداکثری همگان را دیده و شنود!

حجاریان قاعدتاً فراموش کرده که هم بالگی‌های همین اصلاح‌طلبان چون هاشمی رفسنجانی به دنبال محدود کردن مشارکت مردم در انتخابات بودند و رهبر انقلاب در برابر این دیدگاه عقب‌افتاده آن‌ها ایستادگی کرد.

البته برای بسیاری دیگر مشخص‌شده است که حلقه امنیتی و تندرو اصلاح‌طلبان به دنبال بهانه‌ای برای داغ کردن فضای انتخابات می‌گردد، گروهی که جز یک کارنامه سیاه از دولت روحانی چیزی در دست ندارد، طبیعی است که بخواهد با گزینش شورش خیابانی و پیوند با داعشی ها و جیش السلام و پس‌مانده‌های مریم رجوی برای خودش امتیاز جمع کند.

اما لازم است موسوی لاری و رفقای او خوب بدانند که دوران تشکیل جرثومه‌ای چون کمیته صیانت آرا به‌عنوان تاکتیک فشار به‌نظام گذشته است! سیگنال‌های آمریکایی در پیوند زدن انتخابات با آشوب‌های گروه‌های تروریستی در آبان ۹۸ را بهتر است جای دیگری خرج کنند!


[۱] https://www.magiran.com/article/۱۸۸۲۳۷۲

[۲] https://www.farsnews.ir/news/۸۸۰۲۲۳۰۷۵۳

[۳] http://mashghenow.com