با تصویب قطعنامه ضد ایرانی، غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کنیم

ابوالفضل ابوترابی ، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به پیشنهاد سه کشور اروپایی بیان کرد: احتمالا این قطعنامه در مجمع آژانس مطرح می شود و پنج کشور که عضو شورای مرکزی آژانس هستند در این باره تصمیم گیری می کنند.

ابوترابی تصریح کرد:  اگر این اتفاق رخ دهد و ما را محکوم کنند، به بیانیه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی با سازمان انرژی اتمی که حتی خلاف قانون بود خاتمه می دهیم. اما درحال حاضر مجلس شورای اسلامی از فرمایش مقام معظم رهبری تمکین می کند و یک صدایی از جمهوری اسلامی ایران شنیده خواهد شد.

وی افزود: اما درصورت تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام، بیانیه مذکور را باطل می کنیم و علاوه بر آن غنی سازی اورانیوم را در سایت فردو به 60 درصد می رسانیم و قطعا وارد هر دو فاز خواهیم شد.

ابوترابی ادامه داد: درنتیجه پیشنهادمان به شورای حکام آژانس این است که تحت فشار سه کشور اروپایی و آمریکا قرار نگیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه کرد: هرچند بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا آنجا که ما اطلاع داریم خیلی راضی به تندروی های این سه کشور اروپایی و آمریکا نیستند.

او اظهارکرد: به هرحال اعلام می کنیم اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت فشار تروئیکای اروپایی و آمریکا اقدام ناشایستی را در قبال ایران به کار برد ما نیز اقدام متقابل انجام می دهیم. درهمین راستا غنی سازی 60 درصد خودمان را شروع می کنیم و درادامه نیز بیانیه گروسی و سازمان انرژی هسته ای ایران را لغو خواهیم کرد.

ابوترابی در واکنش به اینکه آیا آغاز غنی سازی 60 درصدی اورانیوم بعد از تصویب قطعنامه ضدایرانی اروپا در شورای حکام نیاز به تصویب قانون جدیدی دارد؟ گفت: غنی سازی 60 درصد نیازی به قانون ندارد و در ماده یک قانون اقدام راهبردی مجلس این اجازه را به دولت داده شده است و از لحاظ فنی و امکانات هم این موضوع دیده شده است و ظرفیت های لازم برای تحقق این موضوع وجود دارد.