عباس ضیا ،معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان ضمن قدردانی از تلاش همه معلمان به ویژه آموزگاران ابتدایی گفت: با توجه به شرایط بسیار دشوار در سال تحصیلی جاری به واسطه آموزش مجازی، معلمان و دانش آموزان نیاز به استراحت و تجدید قوا در تعطیلات نوروز دارند.

او افزود: برای دانش آموزان ابتدایی در نوروز امسال دستورالعمل "عید، هنر و داستان" در نظر گرفته شده که البته انجام آن هم طبق علاقه و خواست خود دانش آموزان و آزاد است و هیچ اجباری برای انجام آن نیست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان پرورش دانش آموزانی با روحیه مشارکت و همکاری را در کنار سایر مهارت‌های مورد نیاز را ضروری دانست و عنوان کرد: از ابتدای امسال، بنده و همکارانم در بیشتر شهرستان‌ها و مناطق استان حضور یافته ایم، هر چند نحوه بازدید‌ها متفاوت بود، اما از نزدیک در جریان آموزش‌ها قرار گرفته ایم.

ضیا، با بیان این که کار معلمان در آموزش مجازی چند برابر شده است، گفت: معلمان ابتدایی زحمات زیادی این ماه‌ها متقبل شده اند و در کنار مجموعه بهداشت و درمان جایگاه اجتماعی ویژه‌ای یافته اند و در همه مدارس، برنامه عملی، برنامه کلاسی و انتخاب یک برنامه برای یک کلاس اجرا شده است.

او گفت: مشکلات و ضعف‌های شبکه شاد تا حد زیادی برطرف شده، در مواردی در بازدید‌ها مشاهده شده که بعضی از آموزگاران محتوا‌هایی را برای آموزش مجازی در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند که تولید خودشان نیست، تاکید بر این است که محتوا را خود معلم ایجاد کند و اولویت با صدا و تصویر خود معلم است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: در کلاس‌های با تراکم حداکثر ۱۰ نفر در مدارس زیر ۵۰ نفر که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود، حتما باید شیوه نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

ضیا، از ثبت نام بیش از ۶ هزارو ۱۰۰ نوآموز در طرح ملی و رایگان آموزش مجازی نوآموزان پیش دبستانی خبر داد و افزود: آموزش و نهادینه سازی مهارت‌های یازده گانه به نوآموزان به پرورش دانش آموزانی خلاق و پویا کمک می‌کند.