به گزارش برنا؛ داریوش کشتکار، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر در نشست با مدیرکل امور اداری و مالی استانداری بوشهر، با اعلام این خبر گفت: این فرآیند کاملا الکترونیکی بوده و نیازی به مراجعه حضوری بازنشستگان و ارائه مدارک فیزیکی به صندوق بازنشستگی کشوری استان و دستگاه های اجرایی نیست که امیدواریم در اسرع وقت توسط دستگاه ها در این زمینه  همکاری لازم صورت گیرد.

کشتکار افزود: حدود ۳۰۰ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران استانداری بوشهر در حال حاضر حقوق بگیر این صندوق هستند که اخیرا با اجرای طرح متناسب سازی، حقوق آنان بطور متوسط ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر همچنین اظهار داشت: یکی از مواردی که گاهی باعث بروز مشکلات در برقراری و اصلاحات حقوق بازنشستگی کارکنان و بازنشستگان استانداری و فرمانداری ها شده است، نقل و انتقال های بین دستگاهی آنان و به تبع آن تغییر وضعیت استخدامی افراد بوده که ضرورت دارد با آموزش نیروی انسانی در کارگزینی ها و امور اداری دستگاه، این مشکلات و نواقص مدارک استخدامی مرتفع شود.

در ادامه این نشست، مصیب محمد علی پور مدیر کل امور اداری و مالی استانداری بوشهر اظهار داشت: استانداری بوشهر تکریم بازنشستگان را همواره سرلوحه کار خود قرار داده و به همین خاطر تلاش شده در سالجاری در اجرای ضوابط بودجه سال ۱۳۹۹ کمک های رفاهی که برای شاغلین ارائه می شود، بازنشستگان نیز از آن بهره مند شوند.

او نمونه ای از این موارد را معرفی بازنشستگان به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات همانند شاغلین و همچنین انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان جهت بازنشستگان طبق شرایط کارکنان دانست.