شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#سالمندان

بعد از کادر درمان و سالمندان چه کسانی در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند؟

به گزارش منیبان، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: واکسن کرونا روسی طی دو مرحله در کل کشور توزیع شده است.

جمالیان افزود: اگر با لطف و عنایت خداوند واردات واکسن به موقع انجام شود همزمان با سری سوم سالمندان، جانبازان و معلولین در کنار کادر درمان واکسینه می‌شوند.

او اضافه کرد: در مرحله اول در شهر اراک پرسنل بخش‌های ویژه سانتر کرونا از جمله پزشکان، پرستاران و نیرو‌های پشتیبانی واکسینه شدند مرحله دوم که جدیدا آغاز شده مخصوص پرستاران اورژانس و بخش‌های بستری کرونا است و حتی در حال حاضر نیرو‌های بهداشت و پشتیبانی در اولویت نیستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: امیدواریم هرچه زودتر کل کادر درمان واکسینه شوند و سال آینده دسترسی بهتری برای واکسن باشد و اکثریت گروه‌های هدف واکسینه شوند و تا آن زمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشترین تاثیر را دارد.

او تاکید کرد: باید همچنان فاصله اجتماعی و شستشوی دست‌ها رعایت شود و لازم است که تمامی دستورالعمل‌های های بهداشتی با هم رعایت شود و از مردم عزیز خواهشمندیم که از سفر‌های بی‌مورد به استان‌های قرمز مثل خوزستان، تهران و البرز شدیداً بپرهیزند.