به گزارش برنا، جلسه ۴۸۹ شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با حضور اعضای شورا و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای با هدف بررسی برنامه ریزی سازمان صداوسیما در تولید و پخش برنامه های انتخابات با حضور مجید آخوندی رییس ستاد انتخاباتی و معاون سیاسی سازمان صداوسیما در دبیرخانه شورای نظارت برگزار شد.

در این جلسه رییس ستاد انتخاباتی سازمان صداوسیما، هدف برنامه های صداوسیما در تولید و پخش برنامه های انتخاباتی را تحقق نقش مطلوب این سازمان در انتخاباتی پرشور و آگاهانه در طراز گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و جلب مشارکت گسترده و پرشور مردم، حفظ وحدت و انسجام داخلی و آگاهی بخشی برای انتخاب اصلح و همچنین ایجاد فضایی برای رقابت سالم و سازنده در دستور کار برنامه های انتخاباتی سازمان صدا و سیما قرار دارد.

آخوندی اجرای عدالت رسانه ای در برنامه های پیش رو و همچنین تولید برنامه ها و مستن های تبیینی و ایجاد تنوع در شکل برنامه ها و ابداع شیوه های جدید برای ارایه برنامه های کاندیداها را از پیش بینی های صداوسیما برای تولید و پخش برنامه های متنوع انتخاباتی دانست.

برنامه های انتخاباتی تلویزیون از هفته آخر اسفند ماه سال جاری شروع و تا پایان شمارش آرا و اعلام نهایی نتایج ادامه خواهد داشت.

رییس ستاد انتخاباتی صداوسیما از از تدارک و تولید بیش از ۵۰ هزار دقیقه برنامه در معاونت سیما و بیش از ۵۰ هزار دقیقه در شبکه های مختلف معاونت صدا و همچنین تدارک ۱۵۵ هزار دقیقه در سیمای استان ها و ۱۰۰ هزار دقیقه برنامه در صدای استان ها خبر داد و تولید و پخش برنامه های خاص فضای مجازی را از دیگر برنامه های سازمان صداوسیما در انتخابات پیش رو دانست.

در پایان رییس و اعضای شورا پس از استماع گزارش های رییس و مسئولان ستاد انتخابات سازمان صداوسیما ضمن بیان نظرات و دیدگاه های خود، لزوم برنامه سازی مطلوب برای حضور پرشور و پرشمار مردم را ضروری دانسته و بر لزوم همکاری و هماهنگی مستمر صداوسیما با سایر دستگاه های تاثیرگذار برای جلب مشارکت و حضور گسترده و پر شور مردم در انتخابات و همچنین تقویت حس امید و آرامش در مردم و معرفی ویژگی های کاندیدای اصلح در انتخابات تاکید کردند.