جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: یکی از مناسبت‌های مهم، ملی و تأثیرگذار کشور ما در عرصه‌های فرهنگی و ارتباط‌های اجتماعی و خانوادگی ایام نوروز است که در راستای پاسداری از سنت‌های ملی و ایرانی در این ایام آیین‌هایی نیز وجود دارد که ایرانی‌ها معمولاً به این آیین‌ها و رسوم توجه ویژه‌ای دارند.

آذین خاطرنشان کرد: فضای نوروز و ویژگی‌هایی که این مناسبت برای مردم ما دارد برنامه‌سازان عرصه فرهنگ و هنر باید با توجه به خواست، نیاز و سلیقه مخاطبان و از طرفی  وفاداری به آیین‌های کشور برای نوروز تدارک ببینند. مهم‌ترین ویژگی برنامه‌های نوروزی این است که این آثار باید سرگرم‌کننده و طنازانه باشند به گونه‌ای ککه مخاطب در روزهای تعطیل نوروز بتواند بخشی از اوقات فراغت خود را با این آثار بگذراند.

او افزود: سال‌هاست که به دلیل دور شدن برخی افراد حرفه‌ای از تلویزیون که در حوزه طنز آثار درخشانی دارند، ما شاهد تولید آثار مناسب طنز و کمدی در ایام نوروز نیستیم و با توجه به نیاز مردم به امید و شادمانی در این ایام باید این نوع تولیدات در اولویت قرار بگیرند اما این اتفاق به دلیل همین مسئله و البته بدسلیقگی مدیران تلویزیون رخ نداده است و به تبع آن برای نوروز سال 1400 هم دست‌های تلویزیون خالی است. تلویزیون در طول سال مجال و فرصت این را داشت که برای نوروز سریال‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های مناسب و شایسته تولید کنند اما این اتفاق رخ نداده و آنچه در خبرها می‌شنویم به نظر می‌رسد سریال شبه طنز «نون خ 3» تنها سریالی است که فضای مفرحی دارد و سریال دیگری که مطرح شده به نظر فصل دوم سریال خوب و بامحتوای «گاندو» است که با توجه به قصه و فضایی که این سریال دارد، هیچ ربطی بین آن و ایام نوروز نمی‌توان پیدا کرد و به نظر می‌رسد سریال بعدی که در این ایام پخش می‌شود هم یک سریال جدی است.

این منتقد در پایان گفت: در ایام نوروز مردم ترجیح می‌دهند با آثار طنز خود را سرگرم کنند و سریال‌های دیگر که جدی هستند دافعه ایجاد می‌کنند و کمتر کسی به سراغشان می‌رود. کم‌کاری تلویزیون زمینه را برای سوءاستفاده شبکه‌های ماهواره‌ای فراهم می‌کند و آن‌ها با پر رنگ کردن برنامه‌های سطحی و بی‌محتوای خود سعی می‌کنند نظر مخاطبان ایرانی را به خود جلب کنند که ضربه‌ای سخت و جبران‌ناپذیر فرهنگی را متوجه ما می‌کند که قطعاً سیاست‌گذاران فرهنگی و تلویزیون باید پاسخگوی این اتفاق باشند.